Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:44

19
فروردین
جمع آوری ماهی قرمزهای هفت سین

جمع آوری ماهی قرمزهای هفت سین

برنامه «سرزمین ما» به عنوان تریبون تشکل‌های زیست محیطی کشور به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنجشنبه‌ها ساعت 7 و 45 دقیقه صبح از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

اولین برنامه «سرزمین ما» در سال جدید با موضوع جمع‌آوری پسماندهای نوروزی امروز، پنجشنبه به روی آنتن خواهد رفت. 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، حسین جعفری - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران - در ارتباط تلفنی درباره طرح این سازمان برای جمع آوری ماهی قرمزها و پسماندهای نوروزی مانند سبزه‌ها توضیحاتی را ارائه خواهد کرد. 

برنامه «سرزمین ما» دو مهمان حضوری نیز خواهد داشت. محمد قلی‌الله قلی و افشین زارعی مجریان برنامه هوای تازه شبکه افق که از فعالان سخت کوش محیط زیست بودند و به تازگی به جرگه اجرای تلویزیونی وارد شدند، با حضور در استودیو «سرزمین ما» درباره رسالت رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی درباره‌ی حفاظت از فضای سبز پیرامونی و محیط زیست گفتگو می‌کنند. 

سید هادی بلادی مدیر فضای سبز آسایشگاه سالمندان کهریزک هم درباره اقدامات زیست محیطی این آسایشگاه در توسعه باغچه ها و فضای سبز به منظور شادابی و ارتقای روحیه مددجویان و تسریع در روند بهبود آنان سخن می‌گوید.

همچنین در پی انتشار فیلمی درباره خشکانده شدن تالاب «تنوردر» شهرستان دورود، «امیرحسین زلقی» رییس اداره محیط زیست این شهرستان برای پاسخگویی درخصوص علل خشکانده شدن این تالاب زیبا با برنامه سرزمین ما گفتگو می‌کند. 

در شمال شهر دورود تا 15 سال پیش شاهد چشم‌نوازی یکی از زیباترین تالاب‌های ایران بودیم. تالابی که زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر، آبزیان و گونه‌های محتلف جانوری و گیاهی بوده است اما روند خشکانده شدن تالاب تنوردر از ابتدای دهه80 آغاز شد به طوری که تا الان بیش از هزار هکتار از وسعت این تالاب زیبا را به اسم اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی منطقه، بازه‌کشی و کانال‌های طولانی خشکاندن.

پخش گزارش‌های رسیده مردمی از نوروز و روز طبیعت و گزارش‌های انجمن‌های مردم نهاد در پاکسازی محیط زیست در تعطیلات نوروز به خصوص «سیزده به در» از جمله بخش های دیگر برنامه سرزمین ما را تشکیل می‌دهد. اخبار انجمن‌ها زیست محیطی هم توسط «حسن اجتماعی» از فعالان محیط زیست خوانده خواهد شد. 

برنامه «سرزمین ما» به عنوان تریبون تشکل‌های زیست محیطی کشور به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنجشنبه‌ها ساعت 7 و 45 دقیقه صبح از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: صدا و سیما، برنامه های تلویزیون، جمع آوری ماهی قرمزهای هفت سین، برنامه سرزمین ما، پسماند شهرداری تهران، تالاب تنوردر، سرزمین ما تعداد بازديد: 731 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز