Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:08

27
اسفند
انیمیشن های نوروزی تلویزیون

انیمیشن های نوروزی تلویزیون

انیمیشن مهارت های زندگی بر اساس طرحی از فرخ یکدانه و شهاب کسرایی در 250 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده است که از این تعداد 200 قسمت ساخته و تحویل شده بود و 50 قسمت آخر برای پخش به شبکه جام جم رفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه صداوسیمای ایرنا، این مرکز مجموعه ای از تولیدات آماده خود را برای پخش در ایام نوروز به شبکه های آموزش و جام جم ارائه داده است. این انیمیشن ها شامل مجموعه های ذیل است؛

انیمیشن مهارت های زندگی بر اساس طرحی از فرخ یکدانه و شهاب کسرایی در 250 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده است که از این تعداد 200 قسمت ساخته و تحویل شده بود و 50 قسمت آخر برای پخش به شبکه جام جم رفته است. 

مجموعه انیمیشن ستارگان ایرانی به کارگردانی حسین سلطانی در 13 قسمت، 15 دقیقه ای بر اساس معرفی زندگی دانشمندان مهجور ایرانی ساخته شده. معرفی دو دانشمند در دو قسمت 15 دقیقه ای شکل گرفته و سایر دانشمندان هر کدام در یک قسمت 15 دقیقه ای معرفی خواهد شد؛ همچنین مدیریت دوبلاژ این مجموعه بر عهده افشین زی نوری است. 

مجموعه انیمیشن دنیای توپی در ۲۶ قسمت چهار دقیقه ای به کارگردانی ولی الله خاکی با تکنیک عروسکی تک فریم در مرکز صبا تولید شده است و کل مجموعه برای پخش به شبکه جام جم تحویل شده است. 

مجموعه انیمیشن قند و شکر در ۲۶ قسمت هفت دقیقه ای برای مخاطبان کودک تولید شده است. تکنیک ساخت این مجموعه دوبعدی و دیجیتال است و شهرام خوارزمی کارگردانی را برعهده داشته است. نویسنده فیلمنامه این انیمیشن افسانه شعبان نژاد شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و مجموعه برای پخش آماده است. 

خروس زیرک و روباه کلک به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی میترا عبدی تولید شده است. فصل اول این مجموعه 20 قسمت 17 دقیقه ای و فصل دوم آن در 26 قسمت ساخته و برای پخش در اختیار شبکه جام جم قرار گرفته است فصل دوم تحویل شده است. علی صمیمی زاد همراه میترا عبدی وظیفه کارگردانی این مجموعه را برعهده داشته اند، فیلمنامه را محمود خداکریم نوشته و مهرداد رجبی و ناصر خوشبخت اشعار را بازنویسی کرده اند. 

مجموعه انیمیشن ماهی بادکنکی به تهیه کنندگی و کارگردانی سلمی افکاری در 104 قسمت 10 دقیقه ای به سفارش مرکز صبا تولید و 12 قسمت آن تحویل شبکه جام جم شده است. داستان این انیمیشن به قلم رامین کرامی ماجراهای ماهی آبی رنگی را به رشته تحریر درآورده که با خانواده خود در شهری زیبا زیر آب زندگی می کند. ماهی آبی داستان دائم در پی کمک به سایر ماهی ها و حفظ شهر زیبایشان از بدی و خطرهاست. 

انیمیشن جنگل هالا با ما به تهیه کنندگی بابک نظر و کارگردانی سلمان طاهری در ۵۲قسمت ۵ دقیقه ای با تکنیک کات اوت به سفارش مرکز صبا در حال ساخت است. ماجراهای این داستان در جنگلی به نام هالا با ما اتفاق می افتد که در آن حیوانات به خوبی و خوشی زندگی می کنند. در این جنگل از جنگ و خشونت خبری نیست. شیر، فیل، خرگوش و گورخر در کنار هم هستند و اوقات شان را با تفریح و بازی می گذرانند.

غیر از این مجموعه های انیمیشنی کلیپ های موزیکال آفریدگان و اذان ساخته ملوس مراد، عروسک قشنگ و گربه ملوس به کارگردانی ناهید صمدی، جهادگر و خلبان از حریری نماز نیز ساخته ملوس مراد، پروانه و شاپرک از مسلمی هر کدام در یک تا سه دقیقه تحویل شبکه جام جم شده اند.

شبکه آموزش نیز مجموعه های انیمیشنی افسانه ماردوش کوشای پنج و ستارگان ایرانی را برای پخش در این ایام از مرکز صبا تحویل گرفته است. افسانه ماردوش مجموعه انیمیشن سه قسمتی نزدیک به 90 دقیقه ای به کارگردانی حسین مرادی زاده است که کل مجموعه به شبکه آموزش تحویل شده است.

همچنین ماجراهای کوشای 5 از دیگر انیمیشن های نوروزی امسال است که با موضوع معرفی حیوانات و دوستی با آنها ساخته شده است. این انیمیشن هم به سفارش مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی فرانک زحلی در 13 قسمت با تکنیک ۳ بعدی تولید شده است.

پیش از این قسمت هایی از مجموعه ماجراهای کوشا در پنج سری تولید شد و مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

مرکز پویانمایی صبا از زیر مجموعه های سازمان صدا و سیما که در سال 1374 با نام شرکت فرهنگی هنری صبا تاسیس و به مرکز صبا تغییر نام یافت. این مرکز متولی سیاست گذاری، برنامه ریزی، تولید و تامین پویانمایی برای شبکه های سیما است.

مرکز صبا توجه به داستان های بومی ایرانی و دینی از جمله اولویت های این مرکز در تولیداتش بوده است، مجموعه انیمیشنی شکرستان از تولیدات این مرکز است.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: انیمیشن، برنامه های نوروزی تلویزیون، نوروز و تلویزیون، انیمیشن های نوروزی تلویزیون، انیمیشن دنیای توپی، انیمیشن قند و شکر، خروس زیرک و روباه کلک، انیمیشن ماهی بادکنکی، انیمیشن جنگل هالا با ما تعداد بازديد: 803 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز