Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 08:19

26
اسفند
تدارک نوروزی رادیو فرهنگ

تدارک نوروزی رادیو فرهنگ

شنوندگان رادیو فرهنگ اول فروردین سال 1395 لحظات تحویل سال نو را با ویژه برنامه سرود فروردین از ساعت 6:30 صبح آغاز خواهند کرد. در این برنامه آداب و رسوم ایرانیان در هنگام آغاز سال نو برای استقبال از بهار به شنوندگان معرفی می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی رادیو فرهنگ، این رادیو ساز نوروز، عصرانه فرهنگ، آیینه فرهنگ، بهارگردی، بهارجان، بهارنو، غزل آواز را در این ایام برای شنوندگان پخش می کند.

شنوندگان رادیو فرهنگ اول فروردین سال 1395 لحظات تحویل سال نو را با ویژه برنامه سرود فروردین از ساعت 6:30 صبح آغاز خواهند کرد. در این برنامه آداب و رسوم ایرانیان در هنگام آغاز سال نو و همچنین آداب و رسوم اقوام و شهرهای مختلف ایران برای استقبال از بهار به شنوندگان معرفی می شود.

این برنامه همچنین بخش هایی درباره ارادت ایرانیان به امام رضا (ع) و حضور در حرم مطهر امام هشتم برای لحظات تحویل سال پخش می کند.

بخش هایی از این برنامه نیز به بازخوانی و روایت اشعاری اختصاص دارد که شاعران فارسی زبان در وصف بهار و نوروز سروده اند.

برنامه عصرانه رادیو فرهنگ در ایام نوروز با رویکرد هنری پخش می شود، این برنامه به معرفی هنرمندان شاخص و برجسته سال 94 در حوزه های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی می پردازد.

معرفی کتاب های برگزیده سال 94، خاطرات رزمندگان در ایام نوروز، معرفی بناهای تاریخی ایران، معرفی کتاب توسط کودکان، معرفی تاریخچه نوروز با دکتر علی تهران بند و معماری خانه های قدیمی تهران از بخش های مختلف این برنامه است. این برنامه را از 29 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 هر روز ساعت 17 بشنوید.

ساز نوروز ویژه برنامه رادیو فرهنگ در ایام نوروز است که هر روز از ساعت 9 اتا 12 در بخش های مختلف پخش و شامل بخش هایی نظیر آیین های نوروزی، بازی های نوروزی، طبیعت گردی، سیاحت نامه های نوروزی، داستان های نوروزی و طنز نوروز است. این برنامه را از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95 هر روز ساعت 9 صبح بشنوید.

آیینه فرهنگ این برنامه به بررسی مهم ترین رخدادها، دستاوردها و موقعیت های فرهنگی در سال 1393 می پردازد و از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95 هر روز ساعت 12 به تهیه کنندگی مینا خاندانی ها و مریم مقدسی و با اجرای فاطمه اسحاق تبار و احسان همتی به شنوندگان تقدیم می شود.

بهار را ورق بزن به معرفی کتاب و همچنین تبلیغ کتاب و کتابخوانی و هدیه دادن کتاب از سوی هنرمندان اختصاص دارد. بهار را ورق بزن را از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95 هر روز ساعت 8:30 صبح بشنوید. بهار گردی برنامه ای است که به معرفی اماکن تاریخی ایرانی ثبت شده در یونسکو می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی سمیه احمدلو از 29 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 هر روز ساعت 15:15 پخش می شود.

بهارجان در این برنامه که به معرفی حکمت های نوروزی اختصاص دارد، گوشه ای از ظرفیت های عظیم اخلاقی و انسانی ادبیات فارسی با فرا رسیدن بهار برای شنوندگان بازگو می شود. این برنامه را از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95 هر روز ساعت 16:30 بشنوید.

نغمه های بهاری ضمن بررسی تصنیف های بهاری و نوروزی به پخش تصنیف ها و موسیقی های بهاری مختص دیگر استان های ایران می پردازد. در بخش هایی از این برنامه با هنرمندان خالق این آثار نیز گفت وگو می کند. این برنامه از 29 اسفند 94 تا 13 فروردین 95، ساعت 7:00 صبح به مدت 60 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

بهار نو برنامه ای است که به روایت و تحلیل شعرهای بهار در ادبیات فارسی می پردازد. این برنامه از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95هر روز ساعت 6:45 پخش می شود.

غزل آواز برنامه ای از واحد تامین و تولید شبکه فر هنگ است که نغمه ها و آوازهای بهاری را پخش می کند. در این برنامه آثاری از عبدالوهاب شهیدی، محمودی خوانساری، فرهنگ شریف، حسین قوامی، جلیل شهنار، مرتضی محجوبی و اصغر بهاری برای شنوندگان پخش می شود.

تهیه کننده این برنامه یلدا احتشامی است که از 29 اسفند 1394 تا فروردین 95 پخش می شود. برنامه نیستان رادیو فرهنگ با موضوع موسیقی ایرانی هر روز ساعت 14:30 پخش می شود. این برنامه در ایام نوروز با رویکردی بهاری و نوروزی به گفت وگو با هنرمندان برجسته موسیقی کشور می پردازد. هر یک از هنرمندان موسیقی در قطعه ای عیدانه و نوروزی به شنوندگان رادیو فرهنگ تقدیم می کنند.

از جمله این هنرمندان می توان به داود آزاد، ملیحه سعیدی، کیوان ساکت، بهار فیروزبخت، مهرداد شهسوار زاده، هومن جوادی اشاره کرد. 

نیکمت داغ رادیو ایران با ورزشکاران محبوب

برنامه نیمکت داغ یک برنامه ورزشی تفریحی است که از ٢٩ اسفند ٩٤ تا ١٣ فروردین ٩٥ هر روز ساعت ١٦:١٠ روی آنتن می رود.

به گفته احسان زارع تهیه کننده این برنامه هدف نیمکت داغ گفت وگوی خودمانی با برخی اهالی ورزش است که در سال ٩٤ حداقل یک بار تیتر رسانه ها شدند.

در نیمکت داغ هر روز یک مهمان ویژه با همت ایمان آرزه و علیرضا محرّمی حضور دارد. محمد بنا، برانکو ایوانکویچ و رضا چلنگر، محمد خاکپور، بهداد سلیمی، الهه احمدی، علی پروین و حمید استیلی، کیومرث هاشمی و محمد موسوی از 29 اسفند تا 13 فروردین مهمان این برنامه خواهند بود.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: رادیو در نوروز، برنامه های نوروزی رادیو فرهنگ، برنامه عصرانه رادیو فرهنگ، ساز نوروز رادیو فرهنگ، آیینه فرهنگ رادیو فرهنگ، بهارجان رادیو فرهنگ، برنامه نیستان رادیو فرهنگ، نیکمت داغ رادیو ایران تعداد بازديد: 826 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز