Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:40

17
بهمن
تلاش چاووشی برای کشف شاعر ترانه های شهرزاد (2)

تلاش چاووشی برای کشف شاعر ترانه های شهرزاد (2)

اگر بخواهیم بدانیم شاعر "افسار" کیست باید به گفته‌‌های خود این بانوی جوان اشاره کنیم. وی در توصیف زندگینامه خود و علاقه خویش به شاعری می‌‌گوید: من پریناز جهانگیرعصر هستم.

شاعر «افسار» کیست؟

اگر بخواهیم بدانیم شاعر "افسار" کیست باید به گفته‌‌های خود این بانوی جوان اشاره کنیم. وی در توصیف زندگینامه خود و علاقه خویش به شاعری می‌‌گوید: من پریناز جهانگیرعصر هستم. علاقه‌ام به شعر از 10 سالگی شروع شد و از حدود 17 سالگی هم به صورت واقعی شعر می‌نوشتم.

شعرهای پروین اعتصامی و حافظ را دوست دارم. استاد یا راهنمایی نداشتم و بیشتر از طریق سایتی که شعرهایم را می‌گذاشتم نظر دیگران دوستان ادیب را می‌پرسیدم. البته برادر بزرگترم شاعر بود و همیشه من را به شعر نوشتن تشویق می‌کرد. بعضی‌ها می‌گویند شعر من به شعرهای استاد شهریار نزدیک است.خودم چنین حسی ندارم و اگر شعرهای من در حال و هوای اشعار استاد شهریار هست واقعا برایم جای امیدواری و افتخار است.

در هیچ محفل ادبی شرکت نکرده‌ام

این بانوی جوان خوش ذوق درباره اینکه چرا تا این حد گمنام مانده است بیان می‌‌دارد: ناشناسی من شاید به این دلیل است که تا امروز در هیچ محفل ادبی شرکت نکرده‌ام و بیشتر در همان سایتی که شعرهایم را می‌گذاشتم از نظر استادان استفاده می‌کردم.از فضاهای مجازی مثل فیسبوک و اینستاگرام هم استفاده نمی‌کنم. هنوز هم هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارم.

راستش را بخواهید اصلا فکر نمی‌کردم شعر من که اصلا شناخته‌شده نیست توسط خواننده مطرحی مثل محسن چاووشی اجرا شود و وقتی هم موضوع را فهمیدم واقعا شوکه شدم. باورکردنی نبود. حس خیلی خوبی بود که شعرم مورد توجه آقای چاووشی و در وهله دوم مخاطبین قرار گرفته. از این بابت خیلی خوشحال شدم در حدی که قابل وصف نیست.

همسرم از طرفداران چاووشی است

این شاعره جوان که متأهل هم هست درباره آشنایی اش با محسن چاووشی اظهار می‌‌دارد: همسرم تا حد نسبتا زیادی با کارهای آقای چاوشی آشنایی دارند و گوش می‌دهند و از طرفداران پروپاقرص ایشان هستند. اما خودم به غیر از چند قطعه از آهنگ‌های آقای چاوشی که بسیار زیاد هم دوستشان دارم افتخار شنیدن بقیه کارهایشان را نداشتم.

"سنتوری" را دوست دارم

وی ادامه می‌‌دهد: ترانه‌هایی مثل "خلیج یخ‌زده"، "آهای تو که این همه دوری از من"، "تو ناز می‌کنی" و قطعه‌های "سنتوری" از جمله علاقه‌های مشترک من و همسرم هستند. اما نکته‌ای که امروز برایم بیشتر از همه چیز مهم، قابل احترام و حتی عجیب است این نکته است که خواننده‌ای در این سطح این همه برای پیدا کردن شاعر ناشناسی مثل من پیگیری داشتند و به همین دلیل مطمئن هستم از بُعد اخلاقی و انسانی بسیار بزرگوار هستند و از شخصیت والایی دارند.

"الگویی برای علاقمندان به هنر

پریناز جهانگیر عصر بانوی شاعری است که بدون داشتن کمترین وسایل ارتباطی و صرفا از طریق زیبایی آنچه سروده بود به ناگاه راهی را رفت که بسیاری با دارا بودن چندین و چند صفحه واقعی و جعلی در فضاهای اجتماعی و خرید مقادیری لایک و فالوئر نمی‌توانند آن را به دست آورند. این مصداقی دیگر است در حقیقت داشتن این فرضیه که هنر واقعی از دل سنگ هم که بجوشد در نهایت خواهد توانست سنگ را شکافته و در محیط بیرون خود را عرضه کند. 

جهانگیر عصر می‌‌تواند الگویی هم باشد برای آن دسته از بانوان ایرانی که گمان می‌‌کنند پرداختن به هنر با داشتن زندگی خانوادگی منافات دارد. جهانگیرعصر که به اندازه زندگی حرفه‌ای در زندگی خانوادگی هم موفق است نشان داد که اگر کسی استعداد یک مقوله خاص هنری را داشته باشد و اگر بکوشد که با لحاظ کردن اخلاقیات حاکم بر زندگی خانوادگی استعداد خویش را پی گیرد به مراتب موفق‌تر خواهد بود از آنها که می‌‌کوشند زندگی خانوادگی خود را فدای رسیدن به موقعیت حداقلی در هنر کنند.

 

برای خواندن بخش اول - تلاش چاووشی برای کشف شاعر ترانه های شهرزاد - اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: سریال شهرزاد، آهنگ سریال شهرزاد، محسن چاووشی، خواننده سریال شهرزاد، ترانه های سریال شهرزاد تعداد بازديد: 796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز