Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 02:05

6
بهمن
جشنواره سی و چهارم فیلم فجر (2)

جشنواره سی و چهارم فیلم فجر (2)

"آخرین بار کی سحرو دیدی؟"، "ربوده شده"، "وارونگی"، "رگ خواب"، "نیم رخها" و "مالاریا" دیگر آثار جشنواره امسال هستند که نام کارگردانانی نسبتا امتحان پس داده در کنار آنها به چشم می‌خورد.

سه‌داستان: قتل دختر نوجوان، ربوده شدن لپ‌تاپ و مهاجرت به تهران

"آخرین بار کی سحرو دیدی؟"، "ربوده شده"، "وارونگی"، "رگ خواب"، "نیم رخها" و "مالاریا" دیگر آثار جشنواره امسال هستند که نام کارگردانانی نسبتا امتحان پس داده در کنار آنها به چشم می‌خورد.

"آخرین بار کی سحرو دیدی؟" را فرزاد موتمن ساخته است؛ تکنسینی که تقریبا در همه سالهای اخیر و در همه ادوار سیاسی فیلم ساخته است و چون انعطاف بالایی در کار با تهیه کنندگان مختلف دارد همین باعث شده همواره کیفیت اثرش از حد استانداردی پایین تر نیاید.

موتمن در "آخرین بار کی سحرو دیدی؟" به سراغ داستانی با رگه‌های جنایی رفته است؛ داستانی درباره ماجرای قتل یک دختر جوان که بیش از هر کس دیگر زندگی مادر وی را دستخوش آسیب می‌کند. فریبرز عرب نیا، ژاله صامتی، آتیلا پسیانی و سیامک صفری از جمله بازیگران این درام جنایی هستند. فیلمی‌که در برهه ای از زمان به خاطر اختلافات تهیه کننده و عرب نیا دچار اختلالاتی در روند تولید شد.

"مالاریا" را پرویز شهبازی ساخته است؛ کارگردانی که فیلمهای قبلیش "عیار 14" و "دربند" از جمله تحسین شده‌های مخاطبان بودند. "مالاریا" درباره دختری نوجوان است که مشکلات سرراه زندگیش سبب می‌شود که از شهر کوچکشان خارج شده و برای پیمودن مسیری تازه به تهران بیاید.

این دختر نوجوان در تهران با موزیسینی روبرو می‌شود که در نوعی سرخوشی و بی‌خیالی سیر می‌کند و همین همراهی است که اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. از آن سو ورود دخترعمه این موزیسین یعنی به ماجرا نیز شرایط تازه ای را شکل می‌دهد. نقشهای اصلی این فیلم را ساغر قناعت و ساعد سهیلی بازی می‌کند ضمن اینکه آزاده نامداری مجری پرحاشیه تلویزیون هم در این فیلم ایفای نقش کرده است.

"ربوده شده" تازه ترین فیلم بیژن میرباقری است؛ کارگردانی که اخیرا نامش به عنوان کارگردان یونیت دوم "محمد رسول‌ا..(ص)" دیده شد. میرباقری در "ربوده شده" به سراغ داستان ربوده شدن لپ تاپ یک بازیگر سرشناس رفته است. نقش این بازیگر سرشناس را در فیلم نیکی کریمی‌ایفا کرده است.

از سرطان تا فروپاشی روحی و شکل‌گیری دوباره ارتباطات

 "نیم رخ‌ها" از آنِ کارگردانی است به نام ایرج کریمی‌که چند ماه قبل به دیار باقی شتافت. "نیم رخ‌ها" داستان زندگی یک بیمار سرطانی و همسرش را بیان می‌کند در حالی که فرزنددار شدن برای این دو نفر به مهمترین تردید زندگی بدل شده است. بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی بازیگران "نیم رخ‌ها" هستند و گویا ایرج کریمی‌که به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت بخشهایی از زندگی حقیقی اش را منشأ نگارش فیلمنامه "نیم رخ‌ها" کرده بود. بهنام بهزادی کارگردانی که سه سال قبل با "قاعده تصادف" توجه منتقدان را به خود جلب کرد امسال با "وارونگی" به جشنواره می‌آید.

سحر دولتشاهی، علی مصفا و ستاره پسیانی بازیگران اصلی "وارونگی" هستند و بهزادی در این فیلم سعی کرد به شکل گیری دوباره ارتباطاتی بپردازد که زمانی نه چندان پیشتر به دلایل مختلف از هم پاشیده اند. "رگ خواب" عنوان تازه ترین فیلم حمید نعمت ا.. است؛ کارگردانی که برخلاف کارهای قبلیش که فیلمنامه اش را با همکاری هادی مقدم دوست می‌نوشت در این کار از سناریوی همسرش معصومه بیات برای نگارش فیلمنامه سود جسته است.

"رگ خواب" فیلم کم بازیگری است و بازیگر اصلی آن هم لیلا حاتمی‌است. در کنار حاتمی‌کوروش تهامی‌هم در این فیلم ایفای نقش کرده است و فیلم داستانی امروزی درباره زنی را روایت می‌کند که به مرز شکست روحی می‌رسد...

 

برای خواندن بخش اول - جشنواره سی و چهارم فیلم فجر - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر، فیلم فجر، جشنواره سی و چهارم، فیلم های جشنواره فجر، جشنواره فجر تعداد بازديد: 893 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز