Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:34

21
بهمن
بهترین بازیگر زنِ جشنواره فیلم فجر امسال، کیست؟

بهترین بازیگر زنِ جشنواره فیلم فجر امسال، کیست؟

حضور بازیگران زن در جشنواره سی و هفتم فجر را مثل سال‌های قبل می‌توان پررنگ ارزیابی کرد، چند بازیگر زن در جشنواره امسال نقش‌های متفاوتی را مقابل دوربین بردند که برای مخاطب تازگی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزاری جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌ها برای اهدای جوایز و سیمرغ‌ها بالا گرفته و منابع خبری مختلف حدس و گمان‌هایی برای برنده شدن هر یک بازیگران و کارگردان‌ها می‌زنند. در این میان طبیعی است که بحث درباره سیمرغ بازیگری و بهترین فیلم و کارگردان جذابیت‌های بیشتری دارد.

مهناز افشار (۳ فیلم)، مریلا زارعی، فاطمه معتمدآریا، بهاره کیان‌افشار، دیبا زاهدی، سارا بهرامی، شیوا ابراهیمی، ژاله صامتی، سها نیاستی، پریناز ایزدیار (۲ فیلم)، ساره بیات، الناز شاکردوست، ماهور الوند، نگار جواهریان، ژیلا شاهی، بهنوش طباطبایی، لیلا حاتمی و هدیه تهرانی بازیگرانی هستند که امسال سودای سیمرغ دارند.

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از مخاطبان می‌خواهد بهترین بازیگر زن جشنواره امسال را از نگاه خودشان معرفی کنند. در ادامه فهرست ۲۱ فیلم‌ِ بخش سودای سیمرغ به ترتیب حروف الفبا آمده و بازیگران نقش اول زن آنها نیز معرفی شده است. فیلم «بیست و سه نفر» به دلیل نداشتن بازیگر نقش اول زن، در این فهرست نیامده است.

آشفته‌گی/ فریدون جیرانی

بازیگر زن: مهناز افشار

خلاصه داستان: آشفتگی رئالیستی و اجتماعی نیست. یک فیلم است درباره عشق و جنایت.

ایده اصلی/ آزیتا موگویی

بازیگران زن: مریلا زارعی

خلاصه داستان: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند و ...

بنفشه آفریقایی/ مونا زندی حقیقی

بازیگر زن: فاطمه معتمدآریا

خلاصه داستان: شکوه متوجه می‌شود که همسر اولش فریدون توسط فرزندانش به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراه همه همسر دومش رضا تصمیم می گیرند تا فریدون را به خانه خودشان بیاورند. با آمدن فریدون در خانه رابطه هر سه تغییراتی پیدا می کند و اتفاقات تازه ای در زندگی هر سه نفر بوجود می‌آید.

پالتو شتری/ مهدی علی میرزایی

بازیگر زن: بهاره کیان‌افشار

خلاصه داستان:اگه دشمنید چرا اینقدر با هم می‌پرید؟ اگه دوستید چرا اینقدر به هم می‌پرید؟

تیغ و ترمه/ کیومرث پوراحمد

بازیگر زن: دیبا زاهدی

خلاصه داستان: «تیغ‌وترمه» یک درام ملتهب اجتماعی زنانه است.

جمشیدیه/ یلدا جبلی

بازیگر زن: سارا بهرامی

خلاصه داستان: ترانه و امیر (زن و شوهر ۳۴ و ۳۷ ساله) در شب تولد امیر درگیر حادثه‌ای می‌شوند و برای کشف حقایق نهفته در دل حادثه وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شوند که هرچند در آن پیش می‌روند امکان بازگشتشان کمتر می‌شود.

خون خدا/ مرتضی علی عباس‌میرزایی

بازیگر زن: شیوا ابراهیمی

خلاصه داستان: میثم کارتون خواب است که بعد از سال‌ها خود درمانی‌اش را نسبت به اعتیاد آغاز کرده و درد فراوانی را متحمل می‌شود. او از درد و رنج خسته شده و از صاحب عزای محرم می‌خواهد تا به او کمک کند.

درخونگاه/ سیاوش اسعدی

بازیگر زن: ژاله صامتی

خلاصه داستان: ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد...

سال دوم دانشکده من/ رسول صدرعاملی

بازیگر زن: سها نیاستی

خلاصه داستان: مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند...

سرخپوست/ نیما جاویدی

بازیگر زن: پریناز ایزدیار

خلاصه داستان: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند...

سمفونی نهم/ محمدرضا هنرمند

بازیگر زن: ساره بیات

خلاصه داستان: راحیل یک پزشک جراح است، او برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی ملاقات میکند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می دهد.

شبی که ماه کامل شد/ نرگس آبیار

بازیگر زن: الناز شاکردوست

خلاصه داستان: «شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

 طلا/  پرویز شهبازی

بازیگر زن: نگار جواهریان

خلاصه داستان: چند جوان قصد راه‌اندازی رستورانی را دارند در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود.

غلامرضا تختی/ بهرام توکلی

بازیگر زن: ماهور الوند

خلاصه داستان: این فیلم شامل سه فاز از زندگی غلامرضا تختی در مقطع کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و مبازرات مسابقات کشتی و فوت وی می‌پردازد.

قسم/ محسن تنابنده

بازیگر زن: مهناز افشار

خلاصه داستان: این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه است...

قصر شیرین/ سید رضا میرکریمی

بازیگر زن: ژیلا شاهی

خلاصه داستان: جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌است.

ماجرای نیمروز۲: رد خون:/ محمدحسین مهدویان

بازیگر زن: بهنوش طباطبایی

خلاصه داستان: نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه می شوند. با ارسال دو مامور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می خورد...

متر شیش و نیم/ سعید روستایی

بازیگر زن: پریناز ایزدیار

خلاصه داستان: در بزنگاه‌ روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی‌کند.

مردی بدون سایه/ علیرضا رئیسیان

بازیگر زن: لیلا حاتمی

خلاصه داستان: ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی دربارهٔ قتل‌های زنجیره ای است که زندگی خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد…

مسخره باز/ همایون غنی زاده

بازیگر زن: هدیه تهرانی

خلاصه داستان: تو پرورشگاه صدام می‌کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

ناگهان درخت/  صفی یزدانیان

بازیگر زن: مهناز افشار

خلاصه داستان: فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند.

 

برچسب ها: مهناز افشار، جشنواره فیلم فجر، بهاره کیان افشار، مریلا زارعی، زندگی آنلاین، فیلم قسم محسن تنابنده، جوایز جشنواره فیلم فجر، بهترین بازیگر زن جشنواره فجر، سودای سیمرغ فیلم فجر، بهترین بازیگر زنِ جشنواره فیلم فجر امسال، سی و هفتم جشنواره فیلم فجر، مسن تنابنده تعداد بازديد: 591 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز