Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:42

21
اسفند
الناز شاکر دوست چگونه اوج گرفت؟

الناز شاکر دوست چگونه اوج گرفت؟

شاکر دوست باوجوداینکه برخلاف بسیاری از سلبریتی‌ها از اظهارنظر‌های سیاسی و خارج از حوزه کاری و شخصی‌اش خودداری می‌کند، اما گاهی نیز به مشکلات اجتماعی واکنش نشان می‌دهد.

نگاهی به کارنامه وزندگی برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن

 

شاکر دوست باوجوداینکه برخلاف بسیاری از سلبریتی‌ها از اظهارنظر‌های سیاسی و خارج از حوزه کاری و شخصی‌اش خودداری می‌کند، اما گاهی نیز به مشکلات اجتماعی واکنش نشان می‌دهد.

وضعیت اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی موضوعاتی هستند که شاکر دوست گاهی در پست‌های خود در فضای مجازی به آن‌ها اشاره‌ای می‌کند.

پیش از برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر کمتر کسی تصورش را می‌کرد که الناز شاکر دوست در این جشنواره بدرخشد و برنده سیمرغ بلورین شود.

این تصور به پیشینه فعالیت حرفه‌ای این بازیگر سینما بازمی‌گشت. 

او که برای اولین بار بود که نامزد دریافت این جایزه می‌شد توانست با بازی در فیلم "شبی که ماه کامل شد"، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزاری شد و مهم‌ترین فستیوال سینمایی ایران برندگانش را شناخت.

در این جشنواره "شبی که ماه کامل شد" توانست شش سیمرغ را به خانه ببرد؛ چهره‌پردازی، نقش مکمل زن، نقش اول زن، نقش اول مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم.

یکی از جایزه‌های مهمی که این فیلم گرفت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن بود که در این دوره به الناز شاکر دوست رسید. 

او توانست نظر هیات داوران را جلب کند و رقبا را کنار بزند و به این جایزه برسد. قطعاً این اتفاق بزرگ‌ترین اتفاق دوران حرفه‌ای الناز شاکر دوست بود.

روایت صادقانه و واقعی نرگس آبیار

او تاکنون حتی نامزد دریافت سیمرغ هم نشده بود و برای اولین بار که نامزد دریافت این جایزه شد به آن‌هم رسید.

برخی ناظران معتقدند برای رسیدن به سیمرغ خوش‌شانس هم بوده چراکه در این دوره بازیگران نقش اول زن برخلاف بازیگران نقش اول مرد فیلم‌های حاضر در جشنواره خیلی درخشان ظاهر نشدند، شاید بتوان گفت مهم‌ترین رقیب شاکر دوست، مهناز افشار بود که در فیلم قسم ایفای نقش کرده بود. شانس دیگر شاکر دوست این بود که فیلم "شبی که ماه کامل شد" مورد اقبال هیات داوران قرار گرفت و موفقیت چشمگیری را کسب کرد که او نیز جزیی از این موفقیت بود. به نظر می‌رسد که خود شاکر دوست نیز به این نکته کاملاً واقف است.

او پس از دریافت سیمرغ در اظهارنظری کوتاه گفت: «خوشحال شدم جشنواره فیلم فجر هم روایت صادقانه و واقعی نرگس آبیار را خوب دید و هم از کنار فائزه به‌راحتی نگذشت.» 

شناخت استعدادهای پنهان الناز شاکردوست

شاکردوست در رابطه با نقشش در فیلم می‌گوید: «فائزه برای من فرصتی را فراهم کرد که بیش‌ازپیش استعداد‌های پنهان خودم را نمایان کنم.

این صحنه را نرگس آبیار در اختیار من گذاشت که با نقش خودم زندگی کنم. مزد این زندگی هم سیمرغ بهترین بازیگری نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر بود.»

او درباره برنامه‌های آینده سینمایی خودش هم گفت: «امیدوارم دوباره نقش‌های تأثیرگذار و رو به رشدی به من پیشنهاد شود تا بتوانم لایه‌های دیگری از خودم را به منصه ظهور برسانم.

این اتفاق نمی‌افتد مگر در ایفای نقش‌هایی که بتواند یک بازیگر را به چالش بکشد.» شاکر دوست در پایان از نرگس آبیار تشکر کرد که در تاریک‌ترین بخش زندگی‌اش به او فرصت زندگی کردن دوباره با یک نقش جذاب و استثنایی را داده است.

این اظهارات متواضعانه در برابر نرگس آبیار نشان می‌دهد شاکر دوست می‌داند که این فیلم در کارنامه‌اش با بقیه آثاری که بازی کرده تفاوت زیادی دارد.

محبوب و کم حاشیه

شاکر دوست باوجوداینکه برخلاف بسیاری از سلبریتی‌ها از اظهارنظر‌های سیاسی و خارج از حوزه کاری و شخصی‌اش خودداری می‌کند، اما گاهی نیز به مشکلات اجتماعی واکنش نشان می‌دهد.

وضعیت اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی موضوعاتی هستند که شاکر دوست گاهی در پست‌های خود در فضای مجازی به آن‌ها اشاره‌ای می‌کند.

او بیشتر در شبکه‌های اجتماعی پست‌های شخصی منتشر می‌کند که البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

شاید همین رویکرد شاکر دوست در فضای شبکه‌های اجتماعی باعث شده که او بازیگری کم حاشیه باشد.

زندگی شخصی و خصوصی او هم برخلاف بسیاری از چهره‌های مشهور کم حاشیه بوده است.  این در حالی است که بازیگرانی در جایگاه شاکر دوست به‌شدت در معرض حاشیه قرار دارند و می‌توان گفت که این هنر اوست که توانست است خود را از حاشیه‌ها دور کند.

الناز شاکر دوست حالا در سن ۳۴ سالگی وارد عرصه‌ای تازه از فعالیت حرفه‌ای خود شده است. شاید همین موقعیت تازه باعث شود او نیز همچون دیگر سلبریتی‌ها وارد فاز تازه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی شود.

کارنامه سینمایی شاکر دوست 

الناز شاکر دوست متولد ۱۳۶۳ تهران است. او فرزند دوم خانواده، یک برادر بزرگ‌تر و یک خواهر کوچک‌تر از خودش دارد.

شاکر دوست در نوجوانی علاقه‌مند به بازیگری شد. همین علاقه باعث شد در کنکور رشته هنر شرکت کند. او در کنکور هنر رتبه ۱۱ را کسب کرد.

شاکر دوست دانشجوی تئاتر در دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران شد.

به‌این‌ترتیب او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد، اما خیلی سریع موردتوجه فیلمسازان قرار گرفت. او در سال ۸۳، در سن نوزده‌سالگی در تست بازیگری فیلم گل یخ حاضر شد و موردتوجه کیومرث پوراحمد قرار گرفت.

به‌این‌ترتیب اولین حضور سینمایی او در "گل یخ" رقم خورد. او در "گل یخ" با "محمدرضا گلزار" همبازی شد.

پس از گل یخ شاکر دوست در "عروس فراری"، "قتل آنلاین"، "چه کسی امیر را کشت؟ "، "قاعده بازی" و... نقش‌آفرینی کرد. او در سال ۸۵ بازهم در یک پروژه سینمایی دیگر به کارگردانی کیومرث پوراحمد حضور یافت.

او در "اتوبوس شب" با خسرو شکیبایی همبازی شد و به نسبت بازی‌های قبلش حضور متفاوتی در این فیلم داشت.

اما رفته‌رفته الناز شاکر دوست به یکی از ستار‌های پول‌ساز سینما تبدیل شد.

او بازی‌های چشمگیری از خودش به نمایش نمی‌گذاشت، اما چهره‌اش هم، چون دیگر ستاره‌های محبوب سینما در پیشرفتش نقش چشمگیری داشت.

نقش‌آفرینی او در فیلم‌های "کارناوال مرگ"، "کیش‌ومات"، "دو خواهر" باعث شد این آثار ضعیف در گیشه موفق ظاهر شوند.

او چند سال در آثار بسیار ضعیفی نقش‌آفرینی کرد که از کمترین ارزش هنری برخوردار بودند. حضور رسانه‌ای او نیز در این سال‌ها به نشریات و رسانه‌های عامه‌پسند ختم می‌شد.

شاکر دوست در سال ۱۳۹۱ در فیلم رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی ایفای نقش کرد.

فیلمی پرحاشیه که با انتقاد‌های زیادی همراه بود. او در این فیلم نقش "افسانه" دختری زیباروی جنوب شهری را بازی می‌کرد که درگیر رابطه با مردی میان‌سال و البته پولدار می‌شود. 

الناز شاکر دوست پس از انتقاد‌ها از رسوایی در نامه‌ای خطاب به اهالی رسانه نوشت: "نقش افسانه را درواقع زندگی کردم و روحم تا ابد در این نقش باقی می‌ماند.

تنها دل‌خوشی من بیدار شدن به‌موقع روح‌های مملکتم ایران است.

 

برچسب ها: بازیگر زن، الناز شاکردوست، بهترین بازیگر زن، الناز شاکر دوست، نرگس آبیار، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سلبریتی، شبی که ماه کامل شد، هنرمند زن سینما تعداد بازديد: 404 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز