Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:49

20
بهمن
مروری بر فیلم های جشنواره فجر

مروری بر فیلم های جشنواره فجر

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی و محسن کیایی بازیگران "بارکد" هستند و فضای فیلم شباهت‌هایی به "پالپ فیکشن" تارانتینو دارد.

تجریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

دختر/رضا میرکریمی

ماهور الوند، فرزند سیروس الوند، فرهاد اصلانی و مریلا زارعی بازیگران این فیلمند و داستان هم درباره دختری است که از شهرستان به امید حضور در یک پارتی به تهران می‌‌آید و البته تعقیب پدرش است که ماجراهای فیلم را شکل می‌‌دهد.

مالاریا/پرویز شهبازی

مالاریا که پیشر "نسیم" نام داشته هم درست مانند "غیرمجاز" و "دختر" داستان فرار یک دختر شهرستانی به تهران را روایت می‌‌کند اما در اینجا همراهی دختر با پسری موزیسین است که اتفاقات مختلف فیلم را شکل می‌‌دهد. ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازیگران فیلمند.

وارونگی/بهنام بهزادی

سحر دولتشاهی، علی مصفا و ستاره پسیانی بازیگران این فیلمند و داستان درباره پسری که بعد از سال‌ها دختر موردعلاقه‌اش را پیدا می‌‌کند و در ابتدا گمانش بر آن است که می‌‌تواند رابطه گذشته را احیاء کند اما سرنوشتی تراژیک هر دوی آنها را تهدید می‌‌کند...

آخرین بار کی سحرو دیدی؟/فرزاد موتمن

فیلم پرحاشیه فرزاد موتمن که درگیری فریبرز عرب نیا با تهیه کننده آن به تیتر بسیاری از رسانه‌‌ها بدل شد برآمده از ماجرای واقعی قتل دختری جوان در پل مدیریت است که چند سال قبل رخ داد. گفته می‌‌شود خروج عرب‌نیا از پروژه به دلیل درگیری با تهیه کننده باعث تغییر فیلمنامه شده است.

لانتوری/رضا درمیشیان

کارگردان فیلم توقیفی "عصبانی نیستم" فیلم تازه‌اش را با حمایت کامل سازمان سینمایی ساخته و حتی رییس این سازمان را هم در پشت صحنه فیلم خودش دیده است شاید برای آن که مدیران سازمان بتوانند او را به مسیر صحیح هدایت کنند! داستان "لانتوری" که نام آن هم جزو لغات زشتی است که در زندان به کار می‌‌رود درباره اسیدپاشی یک پسر جنوب شهری به صورت یک دختر شمال شهری است. نوید محمدزاده و باران کوثری بازیگران این فیلم هستند.

به دنیا آمدن/محسن عبدالوهاب

همکار سالهای دور رخشان بنی اعتماد امسال با دومین فیلم مستقل خود در مقام کارگردان به جشنواره می‌‌آید. هدایت‌‌ هاشمی و الهام کردا در "به دنیا آمدن" نقش زن و شوهری در آستانه میان ‌سالگی را روایت می‌‌کنند که برای ادامه مسیر زندگی با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.

بارکد/مصطفی کیایی

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی و محسن کیایی بازیگران "بارکد" هستند و فضای فیلم شباهت‌هایی به "پالپ فیکشن" تارانتینو دارد. کیایی سعی کرده با الگوبرداری از ساخته‌‌های قبلی‌اش "خط ویژه" و "عصر یخبندان" درگیری چند جوان با ماجرای یک پولشویی را روایت کند...

 

اژدها وارد می‌‌شود/مانی حقیقی

عنوان فیلم که یادآور فیلمی از بروس لی است(!) اما درونمایه اثر در امتداد نگاه بازیگوشانه‌‌ای است که مانی حقیقی در آثاری چون "پذیرایی ساده" داشت. "شن جن ین" نام قبلی اثر بود و امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده و احسان گودرزی از جمله بازیگران آن هستند. فیلم به واسطه شخصیت‌های اصلی خود داستان‌های متفاوت و درهم تنیده‌‌ای را روایت می‌‌کند.

هفت ماهگی/هاتف علیمردانی

این فیلم هرچند به دلیل بروز پاره‌‌ای مشکلات و ممیزی‌ها از جمله آثاری بوده که رسیدگی به وضعیت آن به شورای صنفی نمایش واگذار شده است اما گویا تهیه کننده فیلم منصور لشکری قوچانی با قبول اعمال برخی اصلاحات به اثر شرایط حضور فیلم در جشنواره را فراهم آورده است. حامد بهداد و باران کوثری بازیگران اصلی فیلمند و فیلم داستان خیانت‌های پی در پی‌‌ای را روایت می‌‌کند که پایانی تراژیک را برای شخصیت‌ها رقم می‌‌زند.

نیمه شب اتفاق افتاد/تینا پاکروان

داستانی درباره عشق‌های نامتعارف و استفاده از حامد بهداد در قامت یک جوان با صدایی خوش در فیلمی که کارگردانش با فیلم قبلی‌اش "خانوم" نشان داده بود که سالها دستیاری در سینمای ایران را به بطالت نگذرانده است. رویا نونهالی بازیگر نقش مقابل بهداد در این فیلم است.

دلبری/جلال دهقانی اشکذری

کارگردانی متعلق به سینمای ارزشی که اولین ساخته اش "خانه‌‌ای کنار ابرها" مورد توجه برخی رسانه‌‌های ارزشی قرار گرفته بود حالا در دومین ساخته اش تلاش می‌كند علایق ذهنی خود را ادامه دهد. هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا‌‌هاشمی و مهدی عطاران بازیگران "دلبری" هستند و البته که فیلم داستانی در دل شهر را روایت می‌‌کند با محوریت پرداختن به برخی اعتقاداتی که شاید در سینمای ایران کمتر به آنها توجه نشان داده شده است.

 

برچسب ها: سحر دولتشاهی، باران کوثری، حامد بهداد، بهرام رادان، سی و چهارمین جشنواره فجر، فیلم بارکد، جشنواره امسال، آتیلا پسیانی تعداد بازديد: 1700 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز