Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:55

4
آبان
كيك شكلاتی با توت جنگلی

كيك شكلاتی با توت جنگلی

فر را گرم كنید و قالب میان‌تهی را به گنجایش 5پیمانه چرب نمائید. كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا سبك و كرم مانند شود.

افسـانه ظروفـی

 

مواد لازم كيك شكلاتی با توت جنگلی

برای 8-10 نفر

كره‌ی نرم شده         115 گرم

شكر قهوه‌ای            115 گرم

تخم‌مرغ   2 عدد

خامه صبحانه          150 گرم

آرد           150 گرم

بیكینگ‌پودر            1 قاشق چایخوری

پودر كاكائو             50 گرم

مواد لازم برای تهیه‌ كرم گاناش

شكلات سیاه خرد كرده             150 گرم

خامه‌ی صبحانه       120 گرم

روش تهیه كيك شكلاتی با توت جنگلی

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب میان‌تهی را به گنجایش 5پیمانه چرب نمائید. كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا سبك و كرم مانند شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و خامه را اضافه كنید. سپس آرد، بیكینگ‌پودر و پودر كاكائو را با هم مخلوط و الك كنید و آن را به مایه فراهم كرده بیفزائید. مایه‌  حاصل را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 40-54 دقیقه، در فر بپزید. حالا كیك را روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شود. بعد كرم گاناش را روی كیك بریزید. اكنون كیك را برای پذیرائی روی دیس زیبائی بگذارید و در صورت دلخواه با انگور جنگلی یا میوه دلخواهتان بیارائید.

روش تهیه كرم گاناش: شكلات، و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بخار آب‌جوش قرار دهید تا كرم صاف و یكدستی حاصل شود.

یادآوری: می‌توانید كرم گاناش را با شكلات سفید نیز تهیه كنید. در این صورت از 2قاشق سوپخوری كره نیز در كرم گاناش استفاده كنید. همچنین میزان شكلات سفید را تا 250 گرم افزایش دهید.

 

برچسب ها: کیک، کیک شکلاتی، كيك شكلاتی با توت جنگلی، مواد لازم کیک شکلاتی، روش تهیه کیک شکلاتی تعداد بازديد: 1433 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • دستورش عالیه با اینکه دستور تهیه چند تا کیک شکلاتی رودارم ولی مدتیه که دنبال یک کیک شکلاتی باروکش شکلاتی
    می گشتم وحالا پیداش کردم در حقیقت این همون چیزیه که دنبالش می گشتم دست خانم ظروفی درد نکنه

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز