Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:34

29
اردیبهشت
كاپ كیك شكلاتی با تزئین آدم برفی

كاپ كیك شكلاتی با تزئین آدم برفی

روش تهیه كاپ كیك شكلاتی با تزئین آدم برفی

كارشناس مهمان نغمه  شیرخدائی

 

 

 

مواد لازم برای 24 عدد

پودر كاكائو                                  75 گرم

آب جوش                                   180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

كره نرم                                     250 گرم

شكر دانه ریز                              500 گرم

اسانس وانیل                             1 قاشق چایخوری

تخم مرغ                                   4 عدد

آرد                                           375 گرم

بیكینگ پودر                              1 قاشق چایخوری

شیر                                        500 میلی لیتر (2 پیمانه)

روش تهیه كاپ كیك شكلاتی با تزئین آدم برفی

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب‌های كیك فنجانی را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. آن‌گاه پودركاكائو را در آب جوش حل كنید و كنار بگذارید تا خنك شود. سپس كره، شكر و وانیل را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید.

اكنون مخلوط الك كرده آرد و بیكینگ پودر را همراه با شیر، به طور یك در میان، درون مایه فراهم كرده بریزید و مخلوط پودر‌كاكائو و آب جوش را نیز بیفزائید. اینك مایه به دست آمده را در كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 25 دقیقه، در فر بپزید. كیك‌های فنجانی را روی پنجره  سیمی خنك كنید و مانند تصویر بیارائید.

تزئین كیك

برای ساختن صورت آدم برفی، خمیر فوندانت سفید رنگ را روی سطح پودر شكر پاشیده، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر   باز كنید و با برشگر به قطر 12 سانتیمتر قالب بزنید. آن‌گاه روی كیك‌ها اندكی كرم كره‌ای بمالید و صورت آدم برفی را به كیك بچسبانید. سپس خمیر فوندانت آبی رنگ را روی سطح پودر شكر پاشیده، باز كنید و به كمك ابزار مخصوص، خطوط موربی رویش بكشید.

حالا با برشگر به قطر 12 سانتیمتر قالب بزنید و با همان برشگر، مانند تصویر برشی روی آن ایجاد كنید تا به شكل كلاه درآید. اینك لبه كلاه را مطابق شكل بسازید و با چسب فوندانت، روی لبه كلاه بچسبانید. اكنون توپ كوچكی از خمیر فوندانت آبی رنگ، بردارید و اندكی آن را تخت كنید و بالای كلاه بچسبانید.

سپس از خمیر فوندانت سیاه رنگ دو توپ كوچك بسازید و چشم‌های آدم برفی را بسازید و روی صورت، زیر كلاه بچسبانید. حالا از خمیر فوندانت نارنجی رنگ، توپ كوچكی بسازید و آن را به جای بینی آدم برفی در جای مناسب بگذارید و به كمك ابزار مخصوص فوندانت، دهان آدم برفی را مشخص كنید.

 یادآوری1: برای این تزئین به 600 گرم خمیر فوندانت سفید رنگ، 400 گرم خمیر فوندانت آبی رنگ و مقداری خمیر فوندانت به رنگ‌های مشكی و نارنجی نیاز دارید.

یادآوری2: برای تهیه كرم كره‌ای؛ 125 گرم كره نرم را با همزن برقی بزنید و 240 گرم پودر شكر را كم كم به آن بیفزائید. چنانچه كرم سفت بود، 1-2 قاشق سوپخوری شیر به آن بیفزائید.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت

آب سرد                           75 میلی لیتر

ژلاتین                             15 گرم

گلوكز                             80 میلی لیتر

روغن نرم قنادی              30 گرم

گلیسیرین                      1 قاشق سوپخوری

اسانس بادام یا وانیل       2 قطره

پودر شكر                       یك كیلوگرم + 280 گرم (8 پیمانه)

 روش تهیه خمیر فوندانت

آب سرد را در كاسه كوچكی بریزید، ژلاتین را رویش بپاشید و بگذارید ذرات ژلاتین خیس شود و به حالت اسفنجی درآید. آن‌گاه ژلاتین را به روش بن ماری حل كنید تا كاملا شفاف شود. سپس گلوكز را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا روغن را افزوده و مخلوط كنید. بعد آن را از روی حرارت بردارید و گلیسیرین و اسانس را درون مایه فراهم كرده، بریزید.

اكنون 600 گرم از پودر شكر را كنار بگذارید و باقیمانده‌اش را در كاسه مناسب و گود بریزید و حفره‌ای در مركز پودر شكر ایجاد كنید. آن‌گاه مایه ژلاتین را در این حفره بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید. سپس باقیمانده پودر شكر را تا جائیكه خمیر به دست نچسبد، بیفزائید. مراقب باشید كه چنانچه پودر شكر زیاد باشد، خمیر سفت می‌شود. خمیر فراهم كرده را در كیسه نایلونی نگه دارید تا خشك نشود!

روش تهیه چسب فوندانت: 50 گرم خمیر فوندانت را در 100 میلی لیتر آب جوش، حل كنید.

 

برچسب ها: کیک، کاپ کیک، کیک شکلاتی، روش تهیه کیک شکلاتی، خمیر فوندانت، کیک شکلاتی با تزئین، کیک آدم برفی تعداد بازديد: 2036 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز