Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:02

15
اردیبهشت
كیك به شكل جعبه شكلات

كیك به شكل جعبه شكلات

روش تهیه كیك به شكل جعبه شكلات

افسانه ظروفی

 

 

 

مواد لازم

تخم مرغ                             4 عدد

شكر                                 100 گرم

آب جوش                           2 قاشق سوپخوری

وانیلین                              یك چهارم قاشق چایخوری

روغن مایع یا كره آبكرده        2 قاشق سوپخوری

آرد                                    100 گرم

مواد لازم برای تهیه كرم گاناش

خامه صبحانه                   200 گرم

شكلات سفید آبكرده         450 گرم

كره                                30 گرم

مواد لازم برای تزئین كیك

شكلات سفید آبكرده        حدود 300 گرم

زرورق مخصوص شكلات     حدود 2 ورق

خمیر فوندانت قرمز رنگ     به میزان لازم

روش تهیه كیك به شكل جعبه شكلات

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و كف قالب را به قطر 20 سانتیمتر، با كاغذ روغنی بپوشانید و قالب را چرب نمائید. آن‌گاه تخم مرغ‌ها را در كاسه مناسبی بریزید، شكر و آب جوش را بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ‌ها سبك و كمرنگ شوند.

سپس وانیلین، روغن و آرد را افزوده و مخلوط كنید. حالا مایه فراهم كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك خنك شد، رو و اطرافش را با كرم گاناش بپوشانید و كیك را یك ساعت، در یخچال بگذارید. اكنون ارتفاع و قطر كیك را اندازه بگیرید و زرورق شكلات را مطابق با همین اندازه‌ها ببرید.

اینك مطابق شكل، شكلات را روی زرورق بریزید و قبل از اینكه شكلات كاملا ببندد، آن را دور كیك قرار دهید و كیك را در یخچال بگذارید. در این میان، در جعبه را بسازید و برای این كار، شكلات را روی زرورق بریزید (مطابق شكل). سپس صبر كنید تا شكلات كاملا ببندد و سفت شود.

آن‌گاه در جعبه شكلاتی را نیز در یخچال بگذارید و پس از نیم ساعت، زرورق را از دور كیك و در جعبه جدا كنید. حالا با استفاده از خمیر فوندانت قرمز رنگ، در جعبه شكلات را بیارائید.

اكنون كیك را روی دیس زیبا و مناسبی قرار دهید و آن را با دراژه، مرنگ و یا شكلات دلخواهتان پر كنید. اینك در جعبه را نیز روی كیك بگذارید.

روش تهیه كرم گاناش سفید: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را درون خامه بریزید و هم بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا كره را به كرم بیفزائید و آن را از روی حرارت بردارید.

سپس كرم را در دمای محیط خنك كنید و بعد در یخچال بگذارید تا سفت شود. اكنون كرم را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

 

برچسب ها: کیک، آموزش کیک، آشپزی با کیک، كیك به شكل جعبه شكلات، کیک به شکل جعبه، کیک شکلات تعداد بازديد: 782 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز