Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 23:46

4
اسفند
ول اوان

ول اوان

طرز تهیه ول اوان

ول اوان

 

 

مواد لازم خمیر (میل فوی )برای 12 عدد ول اوان:

 

آرد................................................۴۱۰ گرم

نمک .............................................۱ قاشق چایخوری

كره ی سرد .................................۵۰ گرم

آب سرد یخچالی.............................یک  و یک دوم پیمانه

 

مواد لا زم برای داخل خمیر:

كره ی سرد .........................................۴۵۰ گرم

آرد سرد .............................................۱۳۰ گرم

نمک .....................................................۱ قاشق چایخوری

آبلیموی تازه ..........................................۱ قاشق چایخوری

 

روش تهیه :

 

آرد و نمک را در كاسه ای الک كنید و كره را به آن بیفزائید و با نوک انگشت مخلوط كنید تا كره جذب آرد شود. سپس آب را به تدریج اضافه و مواد را خمیر كنید. خمیر را روی سطحی آردپاشی شده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. روی خمیر را به شكل + ببرید و رویش را بپوشانید و ۱۰ دقیقه استراحت دهید. پس از آن با وردنه ی سنگین خمیر را باز كنید و مواد میانی را داخل آن بگذارید و از چهار طرف خمیر را روی مواد میانی تا كنید و ببندید. روی خمیر را با وردنه چند ضربه بزنید و باز كنید (به شكل مستطیل). حالا  خمیر باز شده را چهارلا  تا بزنید و رویش را بپوشانید و به مدت بیست دقیقه در یخچال استراحت دهید. دوباره خمیر را باز و تا كنید. كار تا زدن را چهار بار تكرار كنید و توجه داشته باید كه در هر بار تا زدن، طول خمیر قبلی عرض خمیر بعدی خواهد بود. پس از آماده شدن خمیر، آن را به ابعاد ۲۵ف۳۵ باز كنید (به قطر تقریبی ۶ سانتیمتر). از نیمی از خمیر، ۶ دایره به قطر ۵ سانتیمتر ببرید (با كاتر گرد به قطر ۵ سانتیمتر). توجه كنید بین دایره ها فاصله ی كافی وجود داشته باشد. حالا  قسمت برش نخورده ی خمیر را با آب مرطوب كنید و خمیر برش خورده را روی قسمت بریده نشده تا كنید و با كاتر گردی به قطر ۷ سانتیمتر، دایره های بزرگ تری در اطراف دایره های قبلی ببرید. بعد وŸل اُوان ها را داخل سینی بگذارید و یک شب در یخچال قرار دهید. (این كار، به حفظ شدن فرم ول اوان كمک می كند). سپس روی آن را با زرده ی تخم مرغ و با قلم مو زرین كنید و در فر داغ از قبل گرم شده با دمای ۲۴۰ درجه ی سانتیگراد و به مدت ۵ دقیقه قرار دهید. پس از آن، دما را به ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد كاهش دهید و به مدت ۱۰ دقیقه و یا تا زمانی كه ول اوان بالا  بیاید و طلا ئی شود; بپزید و روی پنجره ی سیمی خنک كنید.

یادآوری ۱: برای پر كردن وŸل اُوان، می توانید از انواع سالا دها و كرم ها استفاده كنید.

یادآوری ۲: مواد مورد مصرف در تهیه ی خمیر میل فوی، باید در نهایت سرما باشد. دقت و مهارت در تهیه ی این خمیر، از دلا یل اجرای موفق آن است.

یادآوری ۳: میل فوی در زبان فرانسه به معنی هزار برگ است.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، ول اوان تعداد بازديد: 693 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز