Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:48

19
خرداد
كیك كرمدار جادوئی

كیك كرمدار جادوئی

روش تهیه كیك كرمدار جادوئی

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای حدود 16 برش

كره                           110 گرم

شیر                         500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

تخم‌مرغ                   3 عدد

سركه‌ سفید            یك‌‌چهارم قاشق چایخوری

پودر شكر الك‌كرده     150 گرم

آب                          1 قاشق سوپخوری

آرد                         115 گرم

اسانس وانیل         1 قاشق چایخوری

پودر شكر برای تزئین  به میزان لازم

روش تهیه كیك كرمدار جادوئی

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب مربع 20 سانتیمتری را چرب نمائید. كره را آب كنید و كنار بگذارید تا قدری خنك شود. آن‌گاه شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ولرم شود. سپس سفیده‌ تخم‌مرغ‌ها و سركه‌را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

حالا زرده‌ تخم‌مرغ‌ها و پودر شكر را نیز با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. كره‌ آبكرده و آب را به زرده‌‌های تخم‌مرغ بیفزائید و 2 دقیقه‌ دیگر،‌ هم بزنید. سپس آرد را افزوده و مخلوط كنید. حالا شیر و وانیل را كم‌كم به مایه‌ كیك بیفزائید و مخلوط نمائید. اینك سفیده‌های تخم‌مرغ را در سه نوبت به مایه‌ فراهم كرده بیفزائید و به آرامی، با لیسك هم بزنید تا پف سفیده از بین نرود!

آن‌گاه مایه‌ به دست آمده را در قالب بریزید و كیك را به مدت تقریبی 45-60 دقیقه، در فر بپزید تا طلائی‌رنگ شود. حالا كیك را روی پنجره‌ سیمی خنك كنید، برای پذیرائی ببرید و در ظرف زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک، آموزش کیک، کیک کرم دار، کیک جادوئی، کیک کرم دار جادوئی، کیک با کرم، مواد اولیه کیک تعداد بازديد: 734 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز