Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:00

3
تیر
نی های عسلی

نی های عسلی

طرز تهیه نی های عسلی

نی های عسلی

 

 

مواد لازم برای 60 عدد

خمیر هزارلا (میل فوی)........................حدود 700 گرم

 

مواد لازم برای تهیه‌ی شربت:

 

شكر .............................300 گرم

آب ................................300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

آبلیموی تازه .....................2 قاشق چایخوری

عسل ............................3 قاشق چایخوری

روش تهیه

 

خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و نوارهائی به طول 14 و عرض یك و نیم سانتیمتر، از آن ببرید. آن‌گاه نوارهای فراهم كرده را كنار هم در سینی شیرینی‌پزی بچینید و یك شب در یخچال نگه دارید. سپس سینی را در فر گرم كرد با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 10 دقیقه شیرینی را بپزید.

حالا دمای فر را به 180 درجه‌ی سانتیگراد كاهش دهید و 10 دقیقه‌ی دیگر شیرینی را بپزید. اكنون شربت خنك شده را روی شیرینی بریزید و پس از چند دقیقه، آنها را از شربت در آورید و روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید تا شربت اضافیش گرفته شود. سپس نی‌های عسلی را برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی بچینید و با چای تازه دم میل كنید.

روش تهیه‌ی شربت: شكر، آب و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه عسل را بیفزائید و شربت را 5 دقیقه، بجوشانید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید كاملاً خنك شود.

یادآوری: برای تهیه‌ی خمیر هزارلا، 540 گرم آرد نان و یك دوم قاشق چایخوری نمك را در كاسه‌ی مناسبی الك كنید و حدود 430 میلی‌لیتر آب را كم‌‌كم بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس خمیر را به شكل توپ در آورید و برشی به شكل + رویش ایجاد كنید. روی آن را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. در این میان 450 گرم كره‌ی مخصوص خمیر هزارلا را رنده كنید و به شكل مستطیل در آورید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده از چهار طرف به شكل + باز كنید و كره را وسطش بگذارید. اطراف خمیر را روی كره بیاورید و مانند بقچه ببندید. اكنون رو و زیر خمیر آرد بپاشید و به شكل مستطیل 25×45 سانتیمتری باز كنید. سپس با برس نرم آردهای اضافی روی خمیر را پاك كنید و خمیر را سه‌لا تا بزنید. در این صورت مستطیلی به اندازه‌ی 15×25 سانتیمتر به دست خواهد آمد. اكنون دوباره روی خمیر وردنه بكشید و آن را از طول باز كنید و دوباره سه لا تا بزنید. تا زدن خمیر را شش بار تكرار كنید و هر بار خمیر را یك ربع در یخچال بگذارید تا آماده‌ی مصرف شود.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، نی های عسلی تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز