Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:54

18
مرداد
شیرینی پسته و آلبالو

شیرینی پسته و آلبالو

كره و پودر شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه پسته و آرد را بیفزائید و خوب مخلوط كنید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای حدود 70 عدد

كره نرم                            200 گرم

پودر شكر                         80 گرم

پسته پودر كرده                110 گرم

آرد                                  200 گرم

اسانس هل یا بادام           2-3 قطره

رنگ سبز خوراكی             به میزان لازم

گلسه چری خردكرده        100 گرم

(یا مربای آلبالو بدون شربت)

پودر شكر برای تزئین       50 گرم

روش تهیه شیرینی پسته و آلبالو

كره و پودر شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه پسته و آرد را بیفزائید و خوب مخلوط كنید. حالا اسانس هل، رنگ سبز و گلسه چری را نیز اضافه نمائید و خمیر به دست آمده را در كیسه نایلونی بگذارید و 3 ساعت در یخچال نگه دارید.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. اكنون هر بار به اندازه یك قاشق سوپخوری از خمیر بردارید و به شكل توپ در آورید.

آن‌گاه توپ‌های خمیر را با فاصله در سینی بچینید و به مدت تقریبی 10-15 دقیقه، در فر بپزید. سپس شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و در صورت دلخواه با پودر شكر بیارائید.

 

برچسب ها: شیرینی، شیرینی پسته، شیرینی پسته و آلبالو، شیرینی آلبالو، آموزش شیرینی پسته و آلبالو، روش تهیه شیرینی پسته، مواد لازم شیرینی آلبالو تعداد بازديد: 713 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز