Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:44

18
مرداد
كیك با میوه خشك

كیك با میوه خشك

كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید. سپس بادام را اضافه كنید و مخلوط آرد و دارچین را نیز، درون مایه بریزید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 8-10 نفر

كره                               175 گرم

شكر قهوه‌ای                  175 گرم

تخم‌مرغ                         3 عدد

بادام آسیاب كرده            50 گرم

آرد                               200 گرم

دارچین                         یك‌‌دوم قاشق چایخوری

كشمش پلوئی              300 گرم

زردآلوی خشك خرد كرده      75 گرم

كشمش سبز               250 گرم

انجیر خشك خرد كرده   50 گرم

روش تهیه كیك با میوه خشك

كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید. سپس بادام را اضافه كنید و مخلوط آرد و دارچین را نیز، درون مایه بریزید. حالا همزن را خاموش كنید و میوه‌های خشك را به مایه بیفزائید و با قاشق هم بزنید.

اكنون مایه‌ی فراهم كرده را در قالب چربكرده‌ دارای كاغذی روغنی، به قطر 32 سانتیمتر، بریزید و به مدت تقریبی 2 ساعت، در فر گرم كرده با دمای 051 درجه‌ی سانتیگراد بپزید.

اینك صبر كنید تا كیك كاملاً خنك شود و پس از آن رو و اطراف كیك، مارمالاد زردآلو بمالید و با خمیر فوندانت صورتی‌رنگ، بپوشانید. آن‌گاه در صورت دلخواه، كیك را با گیپور خوراكی و گل بیارائید و برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.          

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک، مواد لازم کیک، روش تهیه كیك با میوه خشك، آموزش کیک با میوه خشك، کیک با میوه خشک، میوه خشک تعداد بازديد: 658 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز