Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:45

7
دی
كيك هندوانه

كيك هندوانه

زرده‌های تخم‌مرغ، 150 گرم از شكر و آب جوش را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید.

افسانه ظروفی


مواد لازم كيك هندوانه

برای 10 نفر 

تخم‌مرغ                          6 عدد
شكر                              200 گرم
آب‌جوش                         2 قاشق سوپخوری
نمك                              یك پینچ
وانیل                             یك‌چهارم قاشق چایخوری
كره‌ی نرم                       90 گرم
آرد                                 150 گرم
بیكینگ‌پودر                     یك چهارم قاشق چایخوری
هندوانه                          یك كیلوگرم
آب هندوانه                     500 میلی‌لیتر (دو پیمانه)
پودر ژلاتین                      6 قاشق چایخوری
آب                                یك سوم پیمانه
خامه‌ی فرم گرفته            250 گرم

روش تهیه كيك هندوانه 

زرده‌های تخم‌مرغ، 150 گرم از شكر و آب جوش را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا مایه غلیظ و رنگ آن روشن شود. سپس نمك، وانیل و كره را بیفزائید و به همزدن ادامه دهید. سفیده‌های تخم مرغ را با همزن برقی، در ظرفی جداگانه بزنید و به تدریج باقیمانده‌ی شكر را اضافه كنید.

اكنون آرد و بیكینگ‌پودر را با هم الك كنید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های زده شده را به آرامی با هم مخلوط كنید و آرد و بیكینگ‌پودر را به مایه بیفزائید. دقت كنید حجم مایه از بین نرود. مایه را در قالبی كمربندی به قطر 24 سانتیمتر كه كف و اطراف آن را چرب كرده‌اید؛ بریزید و در فر گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید.

پس از بیرون آوردن كیك از فر آن را روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید تا خنك شود. آنگاه كیك را از قالب خارج كنید و بگذارید كاملا خنك شود، قالب را بشوئید و خشك كنید و دوباره كیك را در قالب قرار دهید. با قاشق مخصوص (نیم كره‌ای شكل) توپ‌هایی از هندوانه ببرید و كنار بگذارید. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و پس از چند دقیقه ظرف را روی حرارت بخار آب جوش بگذارید تا ژلاتین كاملا حل شود.

پس از آن از روی حرارت بردارید و بعد از خنك شدن به آب هندوانه بیفزائید و به تدریج آن را به خامه‌ی فرم گرفته اضافه و مخلوط كنید تا مایه‌ی صاف و یكدستی حاصل شود. هندوانه‌های توپی شكل را روی كیك درون قالب بچینید و هنگامی كه مایه‌ی ژلاتینی به غلظتی مانند سفیده‌ی تخم‌مرغ رسید، آن را روی هندوانه‌های چیده شده روی كیك بریزید، روی قالب را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید و به مدت حداقل 6 ساعت یا یك شب در یخچال نگهدارید تا كرم كاملا ببندد. هنگام مصرف اطراف كیك را به كمك پالتی مرطوب آزاد كنید و كمربند قالب را باز نمایید و آن را روی دیس مخصوص پذیرایی بگذارید.

یادآوری 1: از هندوانه‌ی قرمز و شیرین استفاده كنید.
یادآوری 2: می‌توانید كیك هندوانه را به عنوان دسر مصرف نمائید.
یادآوری3: در صورت تمایل اطراف كیك را با زرورق‌های شكلاتی تزئین كنید.

 

برچسب ها: آموزش کیک، کیک و شیرینی، مواد لازم كيك هندوانه، روش تهیه كيك هندوانه، كيك هندوانه تعداد بازديد: 1156 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز