Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:09

27
آبان
بستنی نعناعی

بستنی نعناعی

طرز تهیه بستنی نعناعی

بستنی نعناعی

 

 

مواد لازم برای 6 نفر:

 

 

شكر ................................270 گرم

آب....................................300 میلی‌لیتر

پوست لیمو .......................یك قطعه

برگ نعناع.........................دوسوم پیمانه

آبلیمو..............................80 میلی‌لیتر

خامه‌ی فرم گرفته .............600 گرم

 

روش تهیه

 

شكر، آب و پوست لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا شكر حل شود. و پس از 5 دقیقه جوشیدن، آن را از روی اجاق بردارید، پوست لیمو را خارج كنید و بگذارید خنك شود. اكنون شربت، نعناع و آبلیمو را داخل كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. سپس آن را از صافی نایلونی رد كنید تا رنگ نعناع از بین نرود. حالا مخلوط را داخل ظرف مناسبی بریزید و روی آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا تقریبا سفت شود (بنندد).

آن‌گاه بستنی را به قطعات درشت ببرید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا خامه را بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا خامه با بستنی مخلوط شود. دوباره بستنی را داخل ظرف در داری بریزید و فریز كنید. هم زدن بستنی را چندین بار تكرار كنید تا بستنی یخ نزند و بافت صاف و یكدستی پیدا كند. چنانچه بخواهید از دستگاه بستنی‌ساز استفاده نمائید، پس از مخلوط كردن شربت و نعناع و صاف كردن آن، می‌باید مخلوط را در یخچال كاملا سرد كنید و داخل سطل دستگاه بستنی‌ساز بریزید و دستگاه را روشن كنید و پس از 20 دقیقه، خامه را بیفزائید و 20 دقیقه‌ی دیگر، بستنی را در دستگاه نگه دارید تا كاملاً ببندد.

اكنون بستنی را در ظرف مناسبی بریزید و در فریزر بگذارید. تقریباً پس از 6 ساعت، بستنی آماده‌ی مصرف می‌باشد.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، بستنی نعناعی تعداد بازديد: 620 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز