Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:37

26
آبان
تزئين كيك با انواع ماسوره

تزئين كيك با انواع ماسوره

تزئين كيك با انواع ماسوره

آیا می‌دانید تزئین كردن كیكی كه دست ساخت شماست چقدر لذت‌بخش و سرگرم كننده است؟

اگرچه در شماره‌های پیشین مجله به این موضوع پر اهمیت در صنعت قنادی پرداخته‌ایم؛ ولی با توجه به درخواست‌های فراوان بسیاری از شما عزیزان آشنا، در خصوص چگونگی استفاده از ماسوره‌ها، برآنیم تا جهت راهنمائی و اطلاعات بیشتر در موضوع مورد نظر به پاره‌ای از موارد مهم بپردازیم با این امید كه سودمند و موثر واقع گردد.

در مقالات پیش گفته؛ روش استفاده از خامه و انواع كرم از نظرتان گذشت. بنابراین پس از پوشش دادن كیك مورد نظر با خامه و یا رویه‌های مناسب دیگر، لازم است تا از ماسوره‌هائی كه به همین منظور طراحی و ساخته شده‌اند، كمك بگیرید تا كیك هر چه بیشتر آراسته و زیبا جلوه كند.

نكته‌ی كلیدی كار در آن است كه می‌باید سرعت عمل داشته باشید تا خامه یا كرم در اثر تماس با كیسه‌ی شیرینی‌پزی و دستانتان گرم نشود و به اصطلاح نَبُرد. این مهم تنها با تمرین و ممارست زیاد حاصل می‌گردد و نیازمند تجربه‌ی سازنده‌ی كیك است.

برای استفاده از انواع ماسوره‌ها، دقت كنید تا از هر یك در قسمت مناسبی استفاده شود. به طور مثال ماسوره‌های بزرگ‌تر برای تزئین قسمت پائین و اطراف كیك مناسبند، در حالی كه ماسوره‌های كوچك‌تر برای ساختن حاشیه در دیواره‌ی كیك و یا درست كردن انواع گل و برگ به كار گرفته می‌شوند! پس دست به كار شوید و به طور مثال ماسوره‌ی شماره‌ی c 2 یا 108 و یا 96 را درون كیسه‌ی مخصوص شیرینی‌پزی بگذارید. بعد كیسه را تا نیمه از خامه‌ی فرم گرفته پر كنید و اطراف كیك را با این ماسوره تزئین نمائید.

چنانچه مایلید پیامی یا نام شخصی را روی كیك داشته باشید، از شماره‌های 1 و 2 و 3 و 4 كه در مجموعه‌ی ماسوره‌های كوچك و شماره‌های 5 و 12 كه بزرگ‌تر هستند، استفاده كنید. ماسوره‌های شماره‌ی 55، 66 و 70 برای ساختن برگ و شماره‌های 128، 61 و 101 برای ساختن گل‌هایی نظیر رُز، لاله و مینا مناسبند.

بهترین حالت گرفتن كیسه‌ای كه ماسوره را در آن قرار داده‌اید، زاویه‌ی 45 درجه است و در این جهت؛ بیشترین تزئینات را خواهید داشت. همچنین می‌توانید از ماسوره‌‌ی مناسب ساخت گل برای ایجاد نمودن طرح چین در دیواره‌ی كیك استفاده كنید.

 گفتنی است در پاره‌ای از موارد و برای ساختن گل‌هائی از نمای بالا؛ می‌باید به دست گرفتن كیسه‌ی محتوی خامه با سر ماسوره‌‌ی ستاره‌ای شكل، زاویه‌ی 90 درجه باشد تا نقش‌های مورد نظر زیباتر به نظر برسند. در پایان با آرزوی موفقیت روزافزون برای تك‌تك شما خوانندگان محترم و عزیز مجله‌ی آشپزباشی، در صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی، در شماره‌های آینده همچنان با ما باشید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، تزئين كيك با انواع ماسوره تعداد بازديد: 1484 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز