Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:16

7
شهریور
مربای پوست هندوانه به شكل برگ

مربای پوست هندوانه به شكل برگ

پوست هندوانه را به شكل برگ ببرید و به كمك چاقوی تیز رگ‌برگ‌هائی روی آن ایجاد كنید. آن‌گاه آهك را با آب سرد مخلوط كنید و بگذارید ته‌نشین شود.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 500 گرم

پوست هندوانه       500 گرم

آهك                     300 گرم

آب سرد               1 لیتر (4 پیمانه)

آب                      500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

شكر                  2 پیمانه (حدود 400 گرم)

دانه هل             1 قاشق چایخوری

جوهر لیمو        یك‌چهارم قاشق چایخوری

روش تهیه مربای پوست هندوانه به شكل برگ

پوست هندوانه را به شكل برگ ببرید و به كمك چاقوی تیز رگ‌برگ‌هائی روی آن ایجاد كنید. آن‌گاه آهك را با آب سرد مخلوط كنید و بگذارید ته‌نشین شود. حالا آب زلال آهك را در ظرف مناسبی بریزید و پوست هندوانه را درون آن قرار دهید و دست‌كم 4-5 ساعت كنار بگذارید.

سپس آب آهك را دور بریزید و پوست هندوانه را در آب سرد قرار دهید و 4 ساعت كنار بگذارید. اكنون آب (500 میلی‌لیتر) و شكر را در قابلمه لعابی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. سپس پوست هندوانه و هل را درون شربت بریزید و با حرارت ملایم بپزید تا پوست هندوانه بپزد و شربت مربا قوام بیاید.

اینك جوهرلیمو را درون مربا بریزید و 2 دقیقه دیگر بجوشانید. حالا مربا را در شیشه استریل كرده گرم بریزید و در جای خنك نگه دارید.

 

برچسب ها: مربا، روش تهیه مربا، مواد لازم مربا، آموزش مربای پوست هندوانه، مربای پوست هندوانه، تهیه مربا تعداد بازديد: 1654 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز