Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:03

7
شهریور
بیسكویت كشمش و جو

بیسكویت كشمش و جو

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، شكر قهوه‌ای و شكر سفید را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

مژگان فرهنگ

 

 

مواد لازم برای 50 عدد

 كره نرم              250 گرم

شكر قهوه‌ای       150 گرم

شكر سفید        100 گرم

وانیلین              یك‌چهارم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ            1 عدد

پودر قهوه فوری  1 قاشق سوپخوری

آب ولرم           60 میلی‌لیتر

آرد                 270 گرم

دارچین           یك‌دوم قاشق چایخوری

بیكینگ‌پودر    یك‌چهارم قاشق چایخوری

جو پرك         3 پیمانه

كشمش پلوئی 180 گرم

بادام خرد كرده  60 گرم

مواد لازم رویه

پودر قهوه فوری 1 قاشق چایخوری

آب داغ            3- 4 قاشق سوپخوری

پودر شكر       150 گرم

 روش تهیه بیسكویت كشمش و جو

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، شكر قهوه‌ای و شكر سفید را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس وانیلین و تخم‌مرغ را بیفزائید. حالا قهوه و آب ولرم را با هم مخلوط كنید و آن را همراه با مخلوط آرد، دارچین و بیكینگ‌پودر در مایه بریزید.

اكنون جو پرك، كشمش و بادام را بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه هر بار به اندازه 1 قاشق چایخوری از خمیر فراهم كرده بردارید، به شكل توپ درآورید و با فاصله در سینی بچینید. اینك سینی را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 15 دقیقه بپزید. همینكه بیسكویت خنك شد، رویش را با مواد رویه بیارائید.

روش تهیه مواد رویه: قهوه را با آب داغ مخلوط كنید و پودر شكر را بیفزائید. آن‌گاه مخلوط فراهم كرده را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شكر حل شود و مایه صاف و یكدستی به دست آید.

 

برچسب ها: بیسکویت، مواد لازم بیسکویت، بیسکویت جو، آموزش بیسکویت، تهیه بیسکویت، بیسکویت کشمش، روش تهیه بیسکویت جو تعداد بازديد: 643 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز