Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 21:12

8
شهریور
بستنی تیرامیسو

بستنی تیرامیسو

قالب لوف به اندازه 12×23 و ارتفاع 6 سانتیمتر را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید. زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید و زرده‌ها را با شكر و وانیلین با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای10 نفر

تخم‌مرغ                 4 عدد درشت

شكر                     100 گرم

وانیلین                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

پنیر ماسكارپونه     500 گرم

نمك                    یك‌هشتم قاشق چایخوری

خامه                  125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

بیسكویت لیدی‌فینگر 125 گرم

پودر قهوه فوری   3 قاشق سوپخوری

آب جوش           125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

روش تهیه بستنی تیرامیسو

قالب لوف به اندازه 12×23 و ارتفاع 6 سانتیمتر را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید. زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید و زرده‌ها را با شكر و وانیلین با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود. آن‌گاه پنیر را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را با نمك مخلوط كنید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و خامه را به آن بیفزائید.

اكنون زرده‌های تخم‌مرغ را نیز به آن اضافه كنید و خوب مخلوط نمائید. اینك بیسكویت‌ها را كف قالب بچینید، قهوه را در آب جوش حل كنید و روی بیسكویت‌ها بمالید. سپس یك‌‌سوم از مایه بستنی را رویشان بریزید و دوباره بیسكویت بچینید. به همین ترتیب ادامه دهید تا قالب از مایه بستنی و بیسكویت پر شود.

حالا روی قالب را بپوشانید و یك شب در فریزر نگه دارید. آن‌گاه بستنی را از قالب در آورید و در ظرف زیبائی قرار دهید و با دانه قهوه بیارائید.

 

برچسب ها: بستنی، تیرامیسو، روش تهیه تیرامیسو، مواد لازم تیرامیسو، آموزش تیرامیسو، تیرامیسو با بستنی تعداد بازديد: 655 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز