Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:15

8
شهریور
چیز كیك طالبی

چیز كیك طالبی

4 قالب كمربندی را به قطر 9 سانتیمتر، با روغن مایع چرب كنید. آن‌گاه بیسكویت و كره را با هم مخلوط كنید و به طور مساوی در قالب‌ها بریزید و خوب بفشارید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

بیسكویت پودر كرده                   200 گرم

كره آبكرده                               75 گرم

آب طالبی                               350 میلی‌لیتر

پودر ژلاتین                             1 قاشق سوپخوری

پنیر خامه‌ای                          350 گرم

پودر شكر                              100 گرم

آبلیموی تازه                          1 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته                     200 گرم

مواد لازم رویه

شكر                                   1 قاشق سوپخوری

آرد ذرت                               3 قاشق چایخوری

آب طالبی                           300 میلی‌لیتر (یك‌ و یك‌چهارم پیمانه)

 روش تهیه چیز كیك طالبی

4  قالب كمربندی را به قطر 9 سانتیمتر، با روغن مایع چرب كنید. آن‌گاه بیسكویت و كره را با هم مخلوط كنید و به طور مساوی در قالب‌ها بریزید و خوب بفشارید. سپس قالب‌ها را نیم‌ساعت در یخچال نگه دارید. حالا نیمی از آب طالبی را در ظرف مناسبی بریزید، پودر ژلاتین را رویش بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید.

اكنون پنیر خامه‌ای و پودر شكر را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه آبلیمو، باقیمانده آب طالبی و ژلاتین حل شده را بیفزائید و خوب مخلوط كنید. اینك خامه را اضافه كنید و مایه فراهم كرده را در قالب‌ها، روی بیسكویت بریزید و در یخچال قرار دهید.

پس از یك ساعت مواد رویه را روی چیزكیك بریزید و 4 ساعت دیگر در یخچال نگه دارید. آن‌گاه چیزكیك را از قالب جدا كنید و برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی بگذارید و با طالبی و خامه بیارائید.

روش تهیه رویه چیزكیك: شكر و آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه آب طالبی را كم‌كم بیفزائید و آن را روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا اندكی غلیظ شود. همینكه مایه خنك شد، آن را مصرف نمائید.

 

 

برچسب ها: کیک، چیز کیک، آموزش چیز کیک، تهیه چیز کیک، مواد لازم چیز کیک، چیز کیک طالبی، کیک طالبی تعداد بازديد: 679 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز