Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:25

14
شهریور
شیرینی برشی كارامل، خرما و گردو

شیرینی برشی كارامل، خرما و گردو

قالب 16×22 سانتیمتری را چرب كنید، با كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را هم چرب كنید. آن‌گاه آرد را در ظرف مناسبی الك كنید، كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به خورد آرد بدهید.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 24 برش 5×5 سانتیمتری

آرد                         225 گرم

كره خرد كرده           125 گرم

شكر قهوه‌ای            160 گرم

تخم‌مرغ همزده         1 عدد

بیكینگ‌پودر              یك‌دوم قاشق چایخوری

خامه                     125 میلی‌لیتر

خرمای خرد كرده     80 گرم

گردوی خرد كرده     100 گرم

روش تهیه شیرینی برشی كارامل، خرما و گردو

قالب 16×22 سانتیمتری را چرب كنید، با كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را هم چرب كنید. آن‌گاه آرد را در ظرف مناسبی الك كنید، كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به خورد آرد بدهید. سپس شكر را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا نیمی از مخلوط فراهم كرده را در قالب بریزید و صاف كنید و به مدت تقریبی 12 دقیقه یا تا زمانیكه اطراف شیرینی طلائی‌رنگ شود، در فر گرم كرده با دمای 140 درجه سانتیگراد بپزید.

همینكه شیرینی خنك شد، باقیمانده مخلوط را با تخم‌مرغ، بیكینگ پودر، خامه، خرما و گردو مخلوط كنید و روی شیرینی در قالب بریزید. اینك قالب را در فر بگذارید و 25 دقیقه دیگر شیرینی را بپزید. شیرینی را در قالب خنك كنید و با چاقوی تیز ببرید و در ظرف زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینی، شیرینی، شیرینی برشی، روش تهیه شیرینی، شیرینی با خرما، شیرینی با گردو، شیرینی کارامل تعداد بازديد: 858 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز