Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 21:53

16
شهریور
كیك پسته ایتالیائی

كیك پسته ایتالیائی

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب را به قطر 23 سانتیمتر چرب و آردپاشی كنید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، 3 قاشق سوپخوری از خامه، وانیل و اسانس بادام را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

مهدیس رحیمیان

 

 

مواد لازم برای 8-10 نفر

تخم‌مرغ                              2 عدد درشت

خامه صبحانه                      160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

اسانس وانیل                     یك‌دوم قاشق چایخوری

اسانس بادام                      یك‌دوم قاشق چایخوری

پسته                               60 گرم

پودر شكر                          200 گرم

آرد                                   200 گرم

بیكینگ‌پودر                        یك‌دوم قاشق چایخوری

بیكینگ‌سودا                      یك‌چهارم قاشق چایخوری

نمك                                یك‌چهارم قاشق چایخوری

كره                                 170 گرم

خلال پسته برای تزئین      100گرم

مواد لازم برای تهیه كرم

زرده تخم‌مرغ                   3 عدد

پودر شكر                        75 گرم

آبلیموی تازه                    1 قاشق چایخوری

كورن سیروپ یا گلوكز       85 گرم

كره                                227 گرم

اسانس وانیل                  1 قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك پسته ایتالیائی

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب را به قطر 23 سانتیمتر چرب و آردپاشی كنید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، 3 قاشق سوپخوری از خامه، وانیل و اسانس بادام را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس پسته و پودر شكر را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و اندكی پسته را خرد كنید.

حالا آرد، مخلوط شكر و پسته، بیكینگ‌پودر، بیكینگ‌سودا و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و كره و باقیمانده خامه را بیفزائید. اكنون مایه تخم‌مرغی را كم‌كم به آن اضافه كنید تامایه صاف و یكدستی حاصل شود. سپس مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 35-45 دقیقه، در فر بپزید.

آن‌گاه كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید، كرم را رویش بمالید و خلال پسته بپاشید. اینك كیك را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه كرم: زرده‌های تخم‌مرغ را در كاسه مناسبی بریزید، كاسه را روی بخار آب جوش قرار دهید و زرده‌ها را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سپس پودر شكر، آبلیمو و كورن سیروپ را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود و مایه بجوشد.

همینكه حباب‌های بزرگی روی مایه ظاهر شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید اندكی خنك شود. حالا این مایه را كم‌كم به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و پیوسته هم بزنید. اكنون كرم فراهم كرده را در یخچال قرار دهید تا كاملاً‌خنك شود. آن‌گاه كره را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس كرم خنك شده را كم‌كم به آن بیفزائید و در آخر قدری اسانس وانیل به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا روی كرم را بپوشانید و تا هنگام مصرف در یخچال نگه دارید.

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک، آموزش کیک، مواد لازم کیک، کیک پسته، کیک پسته ایتالیایی، کیک ایتالیایی تعداد بازديد: 1678 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز