Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:12

16
شهریور
كیك چای ادویه‌ای

كیك چای ادویه‌ای

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب میان تهی را به گنجایش 1/5 لیتر (6 پیمانه) چرب نمائید. آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بجوشانید.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 10 نفر

 آب                           دو و یك‌‌دوم پیمانه (625 میلی‌لیتر)

چای كیسه‌ای           10 عدد

یخ                           1 پیمانه

پودر كیك وانیلی        540 گرم

سفیده تخم‌مرغ       3 عدد

روغن مایع              یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

آرد ذرت                  1 قاشق سوپخوری

شكر قهوه‌ای          40 گرم (یك‌چهارم پیمانه)

میخك                   6 عدد

اسانس وانیل        یك‌دوم قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك چای ادویه‌ای

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب میان تهی را به گنجایش 1/5 لیتر (6 پیمانه) چرب نمائید. آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بجوشانید. آن‌گاه آب‌جوش را از روی حرارت بردارید و كیسه‌های چای را به مدت 5 دقیقه درون آن قرار دهید. سپس كیسه‌های چای را درآورید، یخ را به آن بیفزائید و بگذارید كاملاً آب شود.

حالا دو و یك‌دوم پیمانه (625 میلی‌لیتر) چای فراهم شده است. اكنون پودركیك، یك و یك‌‌چهارم پیمانه (310 میلی‌لیتر) چای، سفیده‌های تخم‌مرغ و روغن را در كاسه همزن برقی بریزید و با سرعت كند همزن، به مدت تقریبی 30 ثانیه هم بزنید. اینك سرعت همزن را قدری افزایش دهید و مایه كیك را 2 دقیقه دیگر بزنید.

آن‌گاه مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی یك ساعت در فر بپزید. سپس كیك را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه، از قالب جدا كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً‌خنك شود. اكنون باقیمانده چای (یك پیمانه) و آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

سپس شكر و میخك را بیفزائید و روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا سس غلیظ شود. همینكه سس خنك شد، میخك‌ها را از آن درآورید و وانیل را به آن بیفزائید. حالا كیك را برای پذیرائی روی دیس زیبائی بگذارید، سس را رویش بریزید و با نعنا و لیمو بیارائید.

 

برچسب ها: کیک، آموزش کیک، کیک ادویه ای، مواد لازم کیک، کیک چای، کیک چای ادویه ای، تهیه کیک چای، روش تهیه کیک چای تعداد بازديد: 830 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز