Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:30

16
شهریور
كیك كرمدار دورنگ

كیك كرمدار دورنگ

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید. و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، شكر و پوست پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

تخم‌مرغ                              4 عدد

 شكر ریز                            150 گرم

پوست پرتقال رنده كرده        1 قاشق چایخوری

آب پرتقال                           4 قاشق سوپخوری

آرد ذرت                              50 گرم

آرد                                    100 گرم

بیكینگ‌پودر                        یك‌دوم قاشق چایخوری

پودركاكائو                           به میزان لازم

مواد لازم كرم گاناش

خامه صبحانه                      900 میلی‌لیتر

شكلات سیاه خرد كرده        150 گرم

شكلات سفید خرد كرده        300 گرم

آب پرتقال                          2 قاشق سوپخوری

 روش تهیه كیك كرمدار دورنگ

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید. و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، شكر و پوست پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید، سپس هر دو آرد و بیكینگ‌پودر را الك كنید و درون مایه‌ بریزیدو مخلوط كنید.

حال مایه فراهم كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 35-40 دقیقه در فر بپزید. همینكه كیك كاملا خنك شد، آن را از ارتفاع به دو قسمت ببرید و روی یكی از آنها قدری آب پرتقال بمالید. اكنون هر دو رنگ كرم گاناش را در دو كیسه شیرینی‌پزی با ماسوره ساده به قطر 1 سانتیمتر بریزید و روی كیك را به‌طور یك در میان با حلقه‌هائی از كرم، بپوشانید.

سپس لایه بعدی كیك را روی كرم قرار دهید و قدری بفشارید. آن‌گاه رو و اطراف كیك را با گاناش سفید بپوشانید و اندكی پودر كاكائو بپاشید. حال كیك را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید.

روش تهیه كرم گاناش: 300 میلی‌لیتر از خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات سیاه را بیفزائید و مخلوط كنید و كرم را از روی حرارت بردارید. سپس یك قاشق سوپخوری آب پرتقال به آن اضافه كنید و بگذارید كاملا خنك شود.

سپس باقیمانده خامه را در ظرف مناسب دیگری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا خامه گرم شود. آن‌گاه شكلات سفید و یك قاشق سوپخوری آب پرتقال به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حال كرم را از روی حرارت بردارید و دست‌كم 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا كاملاً خنك و سفت شود.

 

برچسب ها: کیک، کیک دو رنگ، مواد لازم کیک، کیک کرمدار، آموزش کیک کرمدار، کیک کرم دار دو رنگ تعداد بازديد: 679 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز