Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:25

16
شهریور
كیك با گل‌های مارگریت

كیك با گل‌های مارگریت

كیك‌ها را از ارتفاع به سه قسمت مساوی ببرید و روی لایه‌های كیك اندكی شربت بمالید. آن‌گاه روی هر لایه كیك قدری خامه فرم گرفته بمالید و با موز بپوشانید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم

 كیك ویكتوریا                  15 سانتیمتری  1 عدد

كیك ویكتوریا                   25 سانتیمتری 1 عدد

شربت ساده                   50 میلی‌لیتر (حدود یك‌چهارم پیمانه)

خامه فرم گرفته              1 كیلو گرم

موز حلقه‌ای خرد كرده     3 عدد

مارمالاد زرد‌آلو                100 گرم

خمیر مارسیپان            1 كیلوگرم

پودر شكر                    50 گرم

خمیر فوندانت             1 كیلوگرم

رنگ زرد خوراكی        به میزان لازم

كرم رویال                به میزان لازم

 روش تهیه كیك با گل‌های مارگریت

كیك‌ها را از ارتفاع به سه قسمت مساوی ببرید و روی لایه‌های كیك اندكی شربت بمالید. آن‌گاه روی هر لایه كیك قدری خامه فرم گرفته بمالید و با موز بپوشانید. سپس لایه‌های كیك را روی هم بگذارید و كمی بفشارید تا هنگام برش كیك، لایه‌هایش از هم جدا نشود!

اكنون مارمالاد را روی كیك بمالید و نیمی از خمیر مارسیپان را رویش پهن كنیدو مجدداً مارمالاد بمالید. حالا دوسوم از خمیر فوندانت را به رنگ زرد درآورید و آن را روی سطح پودر شكر پاشیده، باز كنید و هر دو كیك را با آن بپوشانید. اینك كیك بزرگتر را روی دیس زیبائی بگذارید و سیخ‌های چوبی هم اندازه ارتفاع كیك را در آن فرو كنید تا از فرو رفتن كیك كوچكتر جلوگیری شود.

آن‌گاه كیك كوچك را روی كیك بزرگ قرار دهید. اكنون یك سوم باقیمانده خمیر فوندانت سفید رنگ را روی سطح پودر شكر پاشیده باز كنید و با برشگر به شكل گل قالب بزنید.

گل‌ها را كنار بگذارید تا خشك شوند. سپس از خمیر فوندانت زردرنگ گلوله‌های ریزی درست كنید و با كرم رویال در مركز هر گل بچسبانید. حالا با كرم رویال گل‌های مارگریت را روی كیك‌ها بچسبانید.

یادآوری1: برای تهیه كیك ویكتوریا به قطر 15 سانتیمتر؛ 270 گرم كره را با 270 گرم شكر با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه 6 تخم‌مرغ را یكی‌ یكی بیفزائید و یك قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده كرده را نیز درون مایه بریزید. سپس مخلوط الك كرده 300 گرم آرد، 75 گرم آرد ذرت و دو و یك‌دوم قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر را به آن اضافه كنید و مایه فراهم كرده را در قالب عمیق چربكرده به قطر 15 سانتیمتر كه كف و دیواره‌اش را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید، بریزید.

حالا قالب را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 35-40 دقیقه، كیك را بپزید. اكنون كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید.

یاد‌‌آوری2: برای تهیه كیك ویكتوریا به قطر 25 سانتیمتر؛ 450 گرم كره را با 450 گرم شكر با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه 2 قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده كرده را به آن بیفزائید و 10 تخم‌مرغ را یكی یكی درون مایه بریزید. سپس مخلوط الك كرده 500 گرم آرد، 125 گرم آرد ذرت و 3 قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر را به مایه بیفزائید و آن را در قالب عمیق چربكرده به قطر 25 سانتیمتر كه كف و دیواره‌اش را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید، بریزید.

حالا قالب را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 45-50 دقیقه، كیك را بپزید. اكنون كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید.

یادآوری3: برای تهیه كرم رویال؛ یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه 70 گرم پودر شكر الك كرده را كم‌كم به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا كرم صاف و یكنواختی به دست آید.

یادآوری4: برای تهیه خمیر فوندانت به صفحه كیك به شكل كوسن مراجعه كنید.

 

برچسب ها: کیک، آموزش کیک، مواد لازم کیک، تهیه کیک، کیک با گل های مارگریت، مارگریت، روش تهیه کیک مارگریت تعداد بازديد: 658 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز