Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:54

31
فروردین
كيك با تزئين خمير فوندانت مناسب هفت‌سين

كيك با تزئين خمير فوندانت مناسب هفت‌سين

كيك با تزئين خمير فوندانت مناسب هفت‌سين

كيك با تزئين خمير فوندانت مناسب هفت‌سين

 

 

مواد لازم

 

كیك اسفنجی به قطر 20 سانتیمتر .................1 عدد

شربت ساده .............................................به میزان لازم

خامه‌ی فرم گرفته.....................................حدود 300 گرم

میوه‌ی دلخواه از قبیل آناناس، كمپوت زردآلو یا هلو

حدود ...................................................250 گرم

خمیر فوندانت................................حدود 500 گرم

رنگ قرمز خوراكی ............................چند قطره

 

 

روش تهیه

 

كیك را از ارتفاع به سه قسمت مساوی ببرید و یكی از لایه‌های كیك را روی میز كار بگذارید و با اندكی شربت مرطوب كنید. آن‌گاه رویش خامه‌ی فرم گرفته بمالید و میوه بگذارید. سپس لایه‌های بعدی كیك را نیز همانند لایه‌ی اول آماده كنید و روی هم قرار دهید. حالا رو و اطراف كیك را با خامه بپوشانید. اكنون خمیر فوندانت را به رنگ قرمز درآورید و روی سطح آرد ذرت پاشیده، به ضخامت 1 میلیمتر باز كنید، آن را دور وردنه بپیچید و روی كیك بیندازید. دیواره‌ی كیك را صاف و مرتب كنید و اضافی خمیر فوندانت را ببرید. اینك كیك را روی دیس مناسب پذیرائی، قرار دهید و این بار خمیر فوندانت سفیدرنگ را روی سطح آرد ذرت پاشیده باز كنید و با برشگر تزئینی ببرید. آن‌گاه خمیرهای بریده شده را در اطراف كیك بچسبانید و برای این كار از قدری شربت ساده بهره بگیرید. حال روی كیك را با آیسینگ رویال بیارائید و دور كیك را با نوار تابیده‌ای از خمیر فوندانت بپوشانید تا زیباتر به نظر برسد. اكنون در صورت دلخواه كتابی از جنس شكلات، روی كیك بگذارید.

یادآوری 1: برای تهیه‌ی كیك اسفنجی؛ فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و كف قالب 20 سانتیمتری را با كاغذ روغنی بپوشانید. زرده و سفیده‌ی 4 عدد تخم‌مرغ را از هم جدا كنید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، 75 گرم شكر ریز، 1 قاشق سوپخوری آب جوش و یك‌چهارم قاشق سوپخوری وانیلین را در كاسه‌ی كوچكی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه‌ی بزرگ‌تری بریزید و با سرعت تند همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و 25 گرم شكر ریز را كم‌كم به آن بیفزائید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را به سفیده‌های زده شده بیفزائید و به آرامی با هم مخلوط كنید. سپس 100 گرم آرد الك كرده را در دو یا سه نوبت به آن بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید. اكنون مایه‌ی فراهم‌كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 40 دقیقه یا تا زمانیكه كیك طلائی رنگ شود، بپزید. حال كیك را از فر در آورید و روی پنجره‌ی سیمی بگذارید تا كاملاً خنك شود. قبل از خنك شدن كامل كیك، آن را از قالب خارج نكنید!

یادآوری 2: برای تهیه‌ی خمیر فوندانت؛ 3 قاشق سوپخوری پودر ژلاتین را روی سه و یك‌دوم قاشق سوپخوری آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه 2قاشق‌چایخوری گلیسیرین و 2 قاشق سوپخوری گلوكز را بیفزائید و این مایه را درون 480 گرم پودر شكر الك كرده بریزید و اسانس دلخواه را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس مخلوط فراهم كرده را روی سطح پودر شكر پاشیده، ورز دهید تا خمیر مناسبی به دست آید. برای جلوگیری از خشك شدن خمیر، آن را در كیسه‌ی نایلونی نگه دارید.

یادآوری 3: برای تهیه‌ی آیسینگ رویال؛ 1 عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس به تدریج 75 گرم پودر شكر الك كرده را به آن بیفزائید تا آیسینگ صاف و براقی داشته باشید و در پایان قدری وانیلین به آن اضافه كنید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، كيك تعداد بازديد: 895 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز