Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:00

24
مهر
كیك كرم‌دار بُستن

كیك كرم‌دار بُستن

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد، گرم كنید و دو قالب به قطر 20 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

آرد                  225 گرم

بیكینگ‌پودر      یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

نمك               یك‌پینچ

 كره               120 گرم

شكر              150 گرم

تخم‌مرغ         2 عدد

وانیلین          یك‌چهارم قاشق چایخوری

شیر            175 میلی‌لیتر (حدود سه‌چهارم پیمانه)

مواد لازم برای تهیه كرم

شیر           250 میلی‌لیتر (1‌پیمانه)

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

شكر         90 گرم

آرد           25 گرم

وانیلین     یك‌چهارم قاشق چایخوری

كره         1 قاشق سوپخوری

مواد لازم رویه

شكلات سیاه25 گرم

كره        1‌قاشق سوپخوری

پودر شكر 50 گرم

وانیلین    یك‌چهارم قاشق چایخوری

آب داغ     1‌قاشق سوپخوری

 روش تهیه كیك كرم‌دار بُستن

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد، گرم كنید و دو قالب به قطر 20 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا مخلوط شوند و بعد تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید.

سپس وانیلین را اضافه كنید و به طور یك در میان شیر و مواد خشك را درون مایه بریزید. مایه فراهم‌كرده را به طور مساوی در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی 25 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك‌ها كاملاً خنك شدند، بین دو عدد كیك كرم بمالید و رویش را با مواد رویه بپوشانید. كیك را برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید.

روش تهیه كرم: شیر را بجوشانید. زرده‌های تخم‌مرغ و شكر را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود و بعد آرد را به آن بیفزائید. حالا شیر را كم‌كم درون مایه تخم‌مرغی بریزید و روی اجاق پیوسته هم بزنید تا كرم غلیظ شود. آن‌گاه كرم را از روی حرارت بردارید و وانیلین و كره را به آن بیفزائید. سپس صبر كنید تا كرم كاملاً خنك شود و بعد آن را مصرف كنید.

روش تهیه مواد رویه: شكلات و كره را در كاسه كوچكی بریزید و روی بخار آب جوش بگذارید تا آب شود. آن‌گاه از روی حرارت بردارید و پودر شكر و وانیلین را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آب داغ را اضافه كنید تا مناسب مالیدن بر روی كیك شود.

یادآوری1: این كیك تا 5 روز در یخچال قابل نگه‌داری و میل كردن است.

یادآوری2: روی این كیك با شكلات میله‌ای و شكلات قهوه تزئین شده است.

 

برچسب ها: کیک، کیک کرم دار، کیک با کرم، کیک کرم دار بستن، آموزش کیک کرم دار، روش تهیه کیک کرم دار، مواد لازم کیک کرم دار تعداد بازديد: 681 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز