Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:44

24
مهر
كیك شكلات و پرتقال

كیك شكلات و پرتقال

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی به قطر 23 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. كره، شكلات و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق، بگذارید تا شكلات آب شود.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 12-14 نفر

 كره                               120 گرم

شكلات سیاه خردكرده      220 گرم

شیر                              150 میلی‌لیتر

شكر قهوه‌ای                  200 گرم

پوست پرتقال رنده‌كرده    2 قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                        2 عدد

خامه ساده                   150 گرم

آرد                               220 گرم

بیكینگ‌پودر                   یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

مارمالاد پرتقال              100 گرم

مواد لازم برای تهیه كرم گاناش

خامه ساده                  200 گرم

شكلات سیاه خردكرده   200 گرم

كره                            30 گرم

روش تهیه كیك شكلات و پرتقال

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی به قطر 23 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. كره، شكلات و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق، بگذارید تا شكلات آب شود. آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و شكر و پوست پرتقال را به آن بیفزائید.

سپس زرده‌های تخم‌مرغ و خامه را با همزن برقی بزنید و آن را به مایه شكلاتی بیفزائید. حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و آن را نیز به مایه فراهم‌كرده اضافه كنید. اكنون آرد و بیكینگ‌پودر را درون مایه بریزید و مخلوط كنید و در قالب بریزید. قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 45-50 دقیقه، كیك را بپزید.

همینكه كیك كاملاً خنك شد، آن را از ارتفاع به سه قسمت ببرید. یكی از لایه‌های كیك را روی میز كار بگذارید و مارمالاد پرتقال را رویش بمالید. سپس لایه بعدی كیك را رویش بگذارید و این بار قدری كرم گاناش روی كیك بمالید و بعد با آخرین لایه كیك روی كرم را بپوشانید.

اكنون رو و اطراف كیك كرم گاناش بمالید و در صورت دلخواه اطرافش را با زرورق شكلاتی بیارائید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا كیك آماده مصرف شود. اینك كیك را برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه كرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات در خامه حل شود. سپس كره را بیفزائید و كرم را از روی حرارت بردارید و بگذارید كاملاً خنك شود.

 

برچسب ها: کیک، کیک شکلات، کیک پرتقال، آموزش کیک شکلات، روش تهیه کیک با شکلات، آشپزی با پرتقال، مواد لازم کیک شکلات تعداد بازديد: 648 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز