Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:34

24
مهر
كیك صخره‌ای

كیك صخره‌ای

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی فر را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، شكر و كره را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده ‌نان درآید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 20 عدد

 آرد                             200 گرم

بیكینگ‌پودر                  1 قاشق چایخوری

شكر                           50 گرم

كره سرد و خرد كرده      100 گرم

تخم‌مرغ                      1 عدد

شیر                           2 قاشق سوپخوری

مخلوط كشمش سیاه، مربای پوست پرتقال و كشمش طلائی      150 گرم

جوز هندی                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

دارچین                       یك‌چهارم قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك صخره‌ای

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی فر را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، شكر و كره را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده ‌نان درآید. سپس تخم‌مرغ و شیر را بیفزائید و 15 ثانیه دیگر، دستگاه را روشن كنید تا خمیر نسبتاً سفتی حاصل شود.

اكنون كشمش و مربای پوست پرتقال را همراه با جوز و دارچین به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا هر بار به اندازه یك قاشق سوپخوری از خمیر بردارید و با فاصله در سینی قرار دهید و به مدت تقریبی 15 دقیقه در فر بپزید. حالا شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شود و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

یادآوری: این شیرینی كه اصطلاحاً كیك نامیده می‌شود، اولین بار در زمان جنگ جهانی دوم، در بریتانیا به سفارش وزارتخانه غذا تهیه و عرضه شد. در آن دوران به دلیل شرایط خاص جنگ و جیره‌بندی مواد غذائی، تهیه این شیرینی با توجه به میزان اندك شكر و تخم‌مرغ موجود در آن، بسیار مورد استقبال و پسند مردم قرار گرفت. گفتنی است كه نام این شیرینی برگرفته از سطح ناهموارش می‌باشد و ارزش غذائی قابل توجهی دارد.

 

برچسب ها: کیک، تهیه کیک، تهیه کیک صخره ای، کیک صخره ای، آموزش کیک صخره ای، آشپزی کیک، روش تهیه كیك صخره‌ای تعداد بازديد: 1410 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز