Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:33

28
مهر
چیز كیك پاستا

چیز كیك پاستا

كره و بیسكویت را با هم مخلوط كنید و در قالب كمربندی چربكرده به قطر 22 سانتیمتر بریزید و خوب بفشارید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. آن‌گاه هر دو پاستا را – در دو ظرف جداگانه - در آب‌جوش بریزید و بجوشانید تا بپزند.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

كره آبكرده                           70 گرم

بیسكویت پودر كرده              150 گرم

پاستای‌شكلاتی                  100 گرم

پاستای صدفی                   50 گرم

پنیر خامه‌ای                      150 گرمش

پودر شكر                          50 گرم

پوست پرتقال رنده كرده       1 قاشق چایخوری

عسل                              2 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته                250 گرم

پودر ژلاتین                       1 قاشق چایخوری سرپر

آب پرتقال                       80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

 روش تهیه چیز كیك پاستا

كره و بیسكویت را با هم مخلوط كنید و در قالب كمربندی چربكرده به قطر 22 سانتیمتر بریزید و خوب بفشارید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. آن‌گاه هر دو پاستا را – در دو ظرف جداگانه - در آب‌جوش بریزید و بجوشانید تا بپزند. سپس آن را در صافی بریزید.

حالا پنیر خامه‌ای، پودرشكر، پوست پرتقال و عسل را با هم مخلوط كنید. فقط در حد مخلوط شدن، با همزن برقی بزنید. اكنون خامه فرم گرفته را به مایه بیفزائید و مخلوط كنید. پودر ژلاتین را روی آب پرتقال بپاشید و روی بخار آب‌جوش قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

همینكه ژلاتین خنك شد، آن را به مایه بیفزائید و بعد پاستای شكلاتی را به آن اضافه كنید و در قالب، روی بیسكویت بریزید. قالب را دست‌كم 3 ساعت در یخچال بگذارید تا چیز‌كیك ببندد. سپس آن را از قالب خارج كنید و برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی بگذارید و با پاستای صدفی، خامه و ژله بیارائید.

یادآوری: برای تهیه ژله روی كیك، در كاسه مناسبی؛ 100 گرم ژله توت‌فرنگی را در یك‌دوم پیمانه آب جوش بریزید و خوب هم بزنید. كاسه را روی بخار آب‌جوش قرار دهید تا ذرات ژله كاملا حل شود. آن‌گاه یك‌دوم پیمانه آب سرد را به آن بیفزائید و كاسه را روی یخ قرار دهید.

اینك محلول ژله را پیوسته هم بزنید تا به غلظت سفیده تخم‌مرغ برسد. اكنون با حلقه فلزی یا سه لایه كاغذ روغنی دیواره‌ای برای كیك بسازید و دورش بگذارید. سپس ژله را روی كیك بریزید و 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ژله كاملا ببندد.

 

برچسب ها: کیک، چیز کیک، آموزش چیز کیک، تهیه چیز کیک، مواد لازم چیز کیک، روش تهیه چیز کیک پاستا، چیز کیک پاستا، کیک پاستا تعداد بازديد: 735 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز