Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 01:29

1
آبان
كاپ كیك گیلاس و بادام

كاپ كیك گیلاس و بادام

قالب‌های مافن را با كره چرب كنید و آردپاشی نمائید. آن‌گاه كره را روی حرارت متوسط آب كنید و بگذارید به رنگ قهوه‌ای روشن درآید. سپس آرد، بادام خرد كرده، شكر و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

مهدیس رحیمیان

 

 

مواد لازم برای حدود  15عدد

كره نرم                 125 گرم

آرد                       150 گرم

بادام خرد كرده       125 گرم

شكر                   200 گرم

نمك                   1 پینچ

سفیده تخم‌مرغ    5 عدد

آب آلبالو              1 قاشق سوپخوری

گیلاس تازه         15 عدد

 روش تهیه كاپ كیك گیلاس و بادام

قالب‌های مافن را با كره چرب كنید و آردپاشی نمائید. آن‌گاه كره را روی حرارت متوسط آب كنید و بگذارید به رنگ قهوه‌ای روشن درآید. سپس آرد، بادام خرد كرده، شكر و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. حالا سفیده تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و خوب هم بزنید تا مایه، صاف و یكدست شود.

بعد آب آلبالو و كره آبكرده و خنك شده را اضافه كنید و 20 دقیقه آن را كنار بگذارید. اینك به اندازه 2 قاشق سوپخوری از مایه در هر قالب بریزید و یك گیلاس كه دم آن چیده نشده را روی مایه قرار دهید و دوباره به اندازه 2 قاشق سوپخوری از مایه، روی گیلاس‌ها بریزید.

روی آن را صاف كنید و در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 12-15 دقیقه، بپزید. كاپ‌كیك‌ها را ده دقیقه در قالب نگه دارید و بعد از قالب خارج كنید و روی پنجره سیمی بگذارید تا كاملاً خنك شود.

یادآوری1: یك پینچ مقدار موادی است كه بین دو انگشت جا می‌گیرد.

یادآوری2: این كاپ كیك را می‌توانید در قالب‌های كوچك مافین –mini muffin – تهیه نمائید كه در اینصورت 30 عدد كاپ‌كیك خواهید داشت.

 

برچسب ها: کیک، تهیه کیک گیلاس، مواد لازم کیک گیلاس، آموزش کیک گیلاس، کیک با بادام، کیک گیلاس، کیک با گیلاس، کیک بادام تعداد بازديد: 787 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز