Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:56

1
آبان
كیك سیب فنجانی

كیك سیب فنجانی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب‌های تارتلت را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و به مدت تقریبی 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا سبك و یكدست شود.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 10 عدد

كره                         100 گرم

شكر                       160 گرم

تخم‌مرغ                  3 عدد درشت

وانیلین                   یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد                         200 گرم

بیكینگ‌پودر             1 قاشق چایخوری

شیر                      80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

پودر شكر برای تزئین 2 قاشق سوپخوری

دارچین برای تزئین    1 قاشق چایخوری

مواد لازم میانی

سیب سبز یا قرمز    2 عدد

شكر                      3 قاشق سوپخوری

دارچین                  1 قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك سیب فنجانی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب‌های تارتلت را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و به مدت تقریبی 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا سبك و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی و با فاصله بیفزائید و با همزن برقی بزنید.

سپس وانیلین را اضافه كنید. حالا مخلوط آرد و بیكینگ‌پودر الك‌كرده را همراه با شیر، به طور یك در میان به مایه‌ بیفزائید و به كمك لیسك هم بزنید تا آرد با مواد دیگر مخلوط شود و مایه صاف و یكدستی به دست آید. آن‌گاه دو قاشق سوپخوری از مایه را درون هر كپسول بریزید و یك قاشق از مواد میانی روی آن قرار دهید و 2 قاشق دیگر از مایه كیك روی مواد بریزید.

به طوریكه نیمی از كپسول‌ها پر شود. اكنون كیك‌ها را به مدت 40 دقیقه در فر قرار دهید. همینكه كیك‌ها خنك شدند رویشان را با مخلوط پودر شكر و دارچین بیارائید.

روش تهیه مواد میانی: سیب‌ها را پوست بگیرید. هسته آن‌ها را جدا كنید و حلقه حلقه نمائید. اكنون روی آن شكر و دارچین بپاشید و به مدت تقریبی 3-5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب‌ها كمی نرم و شكر حل شود. صبر كنید تا مواد میانی خنك شود سپس از آن استفاده نمائید.

 

 

برچسب ها: کیک، کیک فنجانی، مواد لازم کیک، کیک با سیب، کیک سیب فنجانی، کیک سیب، مواد لازم کیک سیب، روش تهیه کیک سیب تعداد بازديد: 708 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز