Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:58

8
آبان
چیـز كیك آلبالو و آناناس

چیـز كیك آلبالو و آناناس

بیسكویت، كره، دارچین و جوز را با هم مخلوط كنید و در قالب كمربندی به قطر 23 سانتیمتر بریزید و خوب بفشارید. آن‌گاه قالب را در یخچال بگذارید و مواد میانی را فراهم كنید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

 بیسكویت آسیاب كرده               250 گرم

كره آبكرده                                100 گرم

پودر دارچین                             یك‌دوم قاشق چایخوری

جوز هندی رنده كرده                  یك‌دوم قاشق چایخوری

مواد لازم میانی

كمپوت آناناس خرد كرده            یك قوطی 600 گرمی

پودر ژلاتین                             3 قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                                 3 عدد

شكر                                    120 گرم

خامه ساده                           125 گرم

پنیر ماسكارپونه                    480 گرم

پوست لیموی رنده كرده         2 قاشق چایخوری

آبلیموی تازه                        قاشق سوپخوری

آلبالوی هسته گرفته            یك‌دوم پیمانه

خامه فرم گرفته                  250 گرم

 روش تهیه چیز كیك آلبالو و آناناس

بیسكویت، كره، دارچین و جوز را با هم مخلوط كنید و در قالب كمربندی به قطر 23 سانتیمتر بریزید و خوب بفشارید. آن‌گاه قالب را در یخچال بگذارید و مواد میانی را فراهم كنید.

حالا مایه میانی را روی بیسكویت در قالب بریزید و یك شب در یخچال نگه دارید تا كاملاً ببندد. سپس چیز كیك را از قالب درآورید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید.

روش تهیه مواد میانی: كمپوت آناناس را در صافی بریزید و یك پیمانه از آب آن را نگه دارید. آن‌گاه ژلاتین را روی آب آناناس بپاشید و كنار بگذارید تا اسفنجی شود و بعد آن را به روش بن‌ماری حل كنید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و خامه را كم‌كم به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید. مایه فراهم كرده را پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود و پشت قاشق را بپوشاند. سپس آن را از روی اجاق بردارید و ژلاتین حل كرده را بیفزائید و كنار بگذارید. اكنون پنیر را قدری با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و پوست و آبلیمو را همراه با محلول ژلاتین به آن بیفزائید.

اینك مایه فراهم كرده را در یخچال بگذارید تا قدری نیم‌بند شود. حال آناناس، آلبالو و خامه فرم گرفته را به آن اضافه كنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و آن را نیز درون مایه بریزید و مخلوط كنید و در قالب روی بیسكویت بریزید. قالب را یك شب در یخچال نگه دارید تا چیز كیك ببندد. سپس آن را از قالب در آورید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید.

یادآوری: در صورت دلخواه می‌توانید 50 گرم ژله آناناس را در یك‌دوم پیمانه آب جوش حل كنید و بعد یك چهارم پیمانه آب سرد به آن بیفزائید و همینكه ژله قدری خنك شد، آن را روی دسر بریزید تا زیباتر به نظر برسد. آن‌گاه دسر را یك‌شب در یخچال نگه دارید.

 

برچسب ها: کیک، چیز کیک، روش تهیه چیز کیک، آموزش چیز کیک، چیز کیک آلبالو، چیز کیک آناناس، مواد لازم چیز کیک آلبالو، چیز کیک با آناناس تعداد بازديد: 742 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز