Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:29

2
مهر
پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

 

 

 چطور می‌توان در منزل خمیر كدایف تهیه كرد؟

برای تهیه‌ این خمیر می‌باید از وسیله مخصوص رشته كردن آن استفاده كنید و گفتنی است كه خمیر تهیه‌شده در منزل امكان كیفیت خمیر تهیه‌شده با دستگاه‌های صنعتی را ندارد و مرغوب نیست! بنابراین بهتر است از خمیرهای آماده بهره بگیرید.

 

 

 منظور از كره دانماركی چیست؟ چرا در تهیه شیرینی دانماركی باید از این كره استفاده كرد؟

كره مخصوص خمیر دانماركی و خمیر هزار ورق بافت مناسب و منسجمی دارد كه به راحتی در دمای محیط آب نمی‌شود و به همین علت برای تهیه این گونه خمیرها مناسب است این كره درجه‌ی ذوب بالائی دارد و هنگامی كه بین لایه‌های خمیر قرار می‌گیرد به سهولت صاف می‌شود و كاركردن با آن بسیار سهل و آسان است.

 

 

 اگر در منزل دستگاه اسپرسو نداشته باشیم چطور می‌توانیم كف شیر را بگیریم؟

برای تهیه‌ قهوه‌ی‌ اسپرسو به كف شیر نیاز نداریم. چنانچه بخواهید در منزل كاپوچینو تهیه كنید، می‌باید قدری شیر در لیوان یا ظرف گودی بریزید و با همزن مناسبی آن را بزنیم تا شیر كف كند. سپس كف شیر را روی لیوان محتوی كاپوچینو بریزید.

 

 

 منظور از وانیلین چیست و جایگزین آن چیست؟

وانیلین كریستال‌های سفید رنگ تشكیل‌شده بر روی ساقه‌ وانیل است كه همان میوه درخت وانیل می‌باشد و به جای آن می‌توانیم از اسانس وانیل استفاده كنیم.

 

 

 آیا می‌توان میلی‌لیتر را به گرم و یا بالعكس گرم را به میلی‌لیتر تبدیل كرد؟

مقیاس اندازه‌گیری مایعات میلی‌لیتر و لیتر است. در حالی كه برای اندازه‌گیری جامدات از مقیاس گرم و كیلوگرم بهره می‌گیریم.

 

 

 روش تهیه‌ی‌ سس كارامل را توضیح دهید؟

برای تهیه‌‌ سس كارامل می‌توانید از دو روش استفاده كنید. در روش اول شكر را كارامل‌ كنید و بعد قدری آب روی آن بریزید و بجوشانید تا سس قدری غلیظ شود. غلظت این سس بعد از سرد شدن مانند عسل است و بسیار خوشمزه و دلپذیر می‌باشد. در روش دیگر می‌باید

4قاشق سوپخوری شكر قهوه‌ای را با 40 گرم كره و 4 قاشق سوپخوری خامه مخلوط كنید و روی حرارت قرار دهید تا كره آب شود.

 

 

 آیا می‌توان در منزل میوه گلسه درست كرد؟

بله می‌توانید میوه‌های مختلف را گلسه كنید و برای این كار می‌باید از میوه‌های سالم و بسیار مرغوب بهره بگیرید و آن را به دفعات در شربت غلیظ بجوشانید و از شربت درآورید تا به مرور و به تدریج شربت به داخل بافت میوه نفوذ كند و آب میوه كاملاً كشیده شود تا میوه به حالت شیشه‌ای و شفاف درآید.

 

 لطفا بفرمائید پودر كاسترد چه مصارفی دارد؟

پودر كاسترد برای تهیه برخی دسرها به مصرف می‌رسد و استفاده از آن برای غلیظ كردن دسر و كرم می‌باشد. چنانچه این پودر در دسترس نباشد می‌توانید به جای آن از آرد ذرت استفاده كنید.

 

 

 گیاه وانیل را چگونه استفاده كنیم؟

شكافی روی ساقه وانیل ایجاد كنید و محتویات داخلش را درآورید و مصرف كنید. همچنین می‌توانید ساقه وانیل را در شیر بیندازید تا معطر شود.

 

 

 چطور می‌توان برای تزئین روی كیك، ترافل درست كرد لطفاً توضیح دهید.

از مخلوط خرده‌های كیك، قدری شكلات آب‌كرده، خامه ساده و مارمالاد زردآلو می‌توانید ترافل تهیه كنید و آن‌‌ها را در خرده‌های بو داده انواع مغزها مثل بادام، گردو و فندق بغلتانید، دستورالعمل‌های مختلفی برای تهیه ترافل‌ها در نشریه آشپزباشی به چاپ رسیده است.

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 500 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز