Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:05

16
آبان
شارلوت توت‌فرنگی ‌و شكلات سفید

شارلوت توت‌فرنگی ‌و شكلات سفید

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. قالب – رینگ – به قطر تقریبی 7 سانتیمتر را در سینی، روی كاغذ روغنی بگذارید و دیواره داخلی آنها را با كمربندی از كاغذ روغنی یا زرورق بپوشانید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

بیسكویت لیدی فینگر                حدود 40 عدد

بیسكویت لیدی فینگر گرد           8 عدد

مواد لازم برای تهیه موس شكلات سفید

شكلات سفید مرغوب              340 گرم

ورق ژلاتین                             4 عدد

آب سرد                                60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

خامه ساده                           180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

خامه فرم گرفته                     400 گرم

مواد لازم برای تهیه موس توت‌فرنگی

ورق ژلاتین                           4 عدد

آب سرد                               60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

پوره توت‌فرنگی                     180 گرم

شكر                                   50 گرم

خامه فرم گرفته                     300 گرم

 روش تهیه شارلوت توت‌فرنگی ‌و شكلات سفید

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. قالب – رینگ – به قطر تقریبی 7 سانتیمتر را در سینی، روی كاغذ روغنی بگذارید و دیواره داخلی آنها را با كمربندی از كاغذ روغنی یا زرورق بپوشانید. آن‌گاه كف هر یك از قالب‌ها یك عدد بیسكویت گرد بگذارید و اطرافش را با لیدی فینگر بپوشانید.

سپس موس شكلات سفید را در كیسه شیرینی پزی دارای ماسوره بزرگ و ساده بریزید و نیمی از حجم قالب‌ها را با آن پر كنید. رویشان را بپوشانید و 2 ساعت در یخچال نگه دارید. حالا موس توت‌فرنگی را در كیسه شیرینی پزی، دارای ماسوره ساده بریزید و باقیمانده حجم قالب‌ها را با آن پر كنید.

اكنون شارلوت را یك شب در یخچال نگه‌دارید. اینك قالب و كمربند كاغذ روغنی را از شارلوت جدا كنید، روی آن را با توت فرنگی بیارائید، دورش روبان ببندید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه موس شكلات سفید: شكلات را به روش بن‌ماری آب كنید. ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و 5 دقیقه، كنار بگذارید تا نرم شود. آن‌گاه خامه ساده را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. سپس از روی حرارت بردارید و ژلاتین را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا كاملاً حل شود.

حالا این مخلوط را در شكلات بریزید و خوب هم بزنید تا مایه صاف و یكدستی به دست آید. اكنون مایه فراهم كرده را روی یخ بگذارید و پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود. آن‌گاه خامه فرم گرفته را در سه نوبت به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اینك موس را صاف كنید.

روش تهیه موس توت فرنگی: ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و 5 دقیقه، كنار بگذارید تا نرم شود. آن‌گاه پوره توت‌فرنگی و شكر را در ظرف كوچك و مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس ژلاتین را به آن بیفزائید و 30 ثانیه دیگر روی حرارت نگه دارید تا ژلاتین كاملاً حل شود.

حالا مایه به دست آمده را روی یخ بگذارید و پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود. اكنون خامه فرم گرفته را به آن بیفزائید و مخلوط حاصل را صاف كنید.

 

برچسب ها: مواد لازم شارلوت، روش تهیه شارلوت، شکلات سفید، آموزش شارلوت، شارلوت توت فرنگی، شارلوت شکلات سفید، شارلوت با توت فرنگی، شارلوت با شکلات تعداد بازديد: 742 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز