Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:57

16
آبان
كیك بستنی پسته

كیك بستنی پسته

فر را با دمای 180درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالب نیم‌كره به گنجایش یك‌ونیم لیتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، 70 گرم از شكر، پوست لیمو و آب جوش را در كاسه مناسبی بریزید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

تخم‌مرغ                         4 عدد

شكر                             100 گرم

پوست لیمو رنده كرده      1 قاشق چایخوری

آب‌جوش                       1 قاشق سوپخوری

آرد                               100 گرم

نمك                            1 پینچ

پسته آسیاب كرده         50 گرم

رنگ سبز خوراكی          به میزان لازم

مخلوط میوه‌های شكری 100 گرم

مخلوط كشمش و زردآلوی خشك 40 گرم

آب آناناس                   2 قاشق سوپخوری

بستنی وانیلی            200 گرم

خامه فرم گرفته           200 گرم

روش تهیه كیك بستنی پسته

فر را با دمای 180درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالب نیم‌كره به گنجایش یك‌ونیم لیتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، 70 گرم از شكر، پوست لیمو و آب جوش را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و كم‌كم باقیمانده شكر را بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های زده شده را به آرامی با هم مخلوط كنید.

اكنون آرد و نمك را با هم الك كنید و در مایه فراهم كرده بریزید و با دقت و به آرامی مواد را مخلوط كنید. اینك پسته و رنگ را بیفزائید، مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 35 دقیقه، در فر بپزید. سپس صبر كنید تا كیك در قالب خنك شود.

بعد كیك را از قالب درآورید، كاغذ روغنی را از آن جدا كنید و به ضخامت تقریبی یك سانتیمتر، از رویش ببرید تا به جای در كیك از آن استفاده كنید. حال قالب را با سلفون بپوشانید و دوباره كیك را در قالب بگذارید و داخلش را خالی كنید. دقت نمائید كه از كف و دیواره كیك حدود 3 سانتیمتر باقی بماند.

آن‌گاه كیك را در فریزر بگذارید. میوه‌های شكری را - كه شامل گلسه‌چری قرمز و سبز می‌باشد - خرد كنید و كشمش و زردآلوی خرد كرده را در آب آناناس بخیسانید. پس از نیم ساعت، میوه‌های شكری، كشمش و زردآلو را در كاسه بزرگی بریزید، بستنی نرم شده را با خامه فرم گرفته مخلوط كنید و به میوه‌ها بیفزائید و خوب مخلوط كنید.

اكنون آن را در حفره ایجاد كرده در كیك بریزید، رویش را صاف كنید و در كیك را بگذارید. رویش را بپوشانید و دست‌كم 6 ساعت یا یك شب در فریزر نگه‌دارید. حالا كیك بستنی را برای پذیرائی روی دیس زیبایی برگردانید و به دلخواه بیارائید.

یادآوری: می‌توانید 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را روی 2 قاشق سوپخوری آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. سپس آن را به مخلوط بستنی بیفزائید تا كیك بستنی دیرتر آب شود.

 

برچسب ها: کیک، کیک بستنی، روش تهیه كیك بستنی پسته، کیک بستنی با پسته، کیک با پسته، کیک با بستنی، آموزش کیک بستنی تعداد بازديد: 566 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز