Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:19

26
اسفند
شكوفه‌های خرفه

شكوفه‌های خرفه

كره، پودر شكر و پوست ليمو را با همزن برقی بزنيد تا مايه، كمرنگ شود. آن‌گاه آب پرتقال و تخم خرفه را بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس آرد را به مايه بيفزائيد و با قاشق فلزی مواد را با هم مخلوط كنيد.

مريم اميری

 

مواد لازم برای حدود 50 عدد

كره                                  200 گرم

پودر شكر                          55 گرم

پوست ليموی رنده‌كرده         1 قاشق چايخوری 

آب پرتقال                         2 قاشق سوپخوری

تخم خرفه                        1 قاشق سوپخوری

روش تهيه

كره، پودر شكر و پوست ليمو را با همزن برقی بزنيد تا مايه، كمرنگ شود. آن‌گاه آب پرتقال و تخم خرفه را بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس آرد را به مايه بيفزائيد و با قاشق فلزی مواد را با هم مخلوط كنيد. حالا مايه را در كيسه مخصوص شيرينی پزی دارای ماسوره كنگره دار بريزيد و هر بار قدری از آن را با فاصله روی سينی بگذاريد.

اكنون سينی را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتيگراد قرار دهيد و به مدت تقريبی 15 دقيقه، شيرينی را بپزيد. سپس صبر كنيد شيرينی خنك شود و در صورت دلخواه رويشان پودر شكر بپاشيد.

 

برچسب ها: شیرینی عید، شيرينی شكوفه، پخت شکوفه های نارگیلی، طرز تهيه انواع شيرينی، شیرینی بهشتی، دستور تهیه شیرینی، دستور تهیه شیرینی شکوفه تعداد بازديد: 701 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز