Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:48

17
آذر
كاپ كيك كرم‌دار با پشمك

كاپ كيك كرم‌دار با پشمك

قالب 12 تائی مافن را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. تخم‌مرغ‌ها، كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن گاه شیر و مخلوط آرد، بیكینگ پودر و وانیلین را به طور یك در میان به مایه بیفزائید و با سرعت متوسط همزن برقی، فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای 12 عدد كاپ كیك
 

تخم‌مرغ                          3 عدد 

كره نرم                           200 گرم 

شكر ریز                          180 گرم 

شیر                              125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آرد                                 225 گرم 

بیكینگ‌پودر                     یك‌ و یك‌دوم قاشق چایخوری 

وانیلین                           یك‌چهارم قاشق چایخوری 

شكلات سیاه خردكرده      100 گرم 

پشمك                            به میزان لازم 

پودر كاكائو                      1 قاشق سوپخوری

مواد لازم كرم پرتقال

پوست پرتقال رنده‌كرده     1 قاشق سوپخوری 

آب پرتقال                       125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آب                                 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

شكر                              100 گرم 

آرد ذرت                          30 گرم 

كره                                30 گرم 

  روش تهیه

قالب 12 تائی مافن را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. تخم‌مرغ‌ها، كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن گاه شیر و مخلوط آرد، بیكینگ پودر و وانیلین را به طور یك در میان به مایه بیفزائید و با سرعت متوسط همزن برقی، فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

سپس شكلات را به آن بیفزائید، مایه به دست آمده را در كپسول‌های كاغذی مخصوص بریزید و یك سوم از سر كپسول‌ها را خالی بگذارید. حالا قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد، بگذارید و به مدت تقریبی 25 دقیقه، كیك‌ها را بپزید.

كیك‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید و صبر كنید تا كاملاً خنك شوند. اكنون كرم پرتقال را در كیسه شیرینی پزی دارای ماسوره ساده به قطر نیم سانتیمتر، بریزید و آن را در وسط كیك‌ها تزریق كنید. سپس رویشان را با كرم گاناش بپوشانید و با پشمك بیارائید و پودر كاكائو بپاشید.اینك كیك‌ها را برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید. 

روش تهیه‌ كرم پرتقال: پوست و آب پرتقال را همراه با آب و شكر در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه قدری از این مایه را با آرد ذرت مخلوط كنید و بعد آن را به همه مایه بیفزائید. حالا پیوسته كرم را هم بزنید تا غلیظ شود و كره را به آن بیفزائید. اكنون روی كرم را بپوشانید و پس از خنك شدن، مصرف كنید.

یادآوری: برای تهیه كرم گاناش؛ 200 گرم خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه 300 گرم شكلات شیری رنده‌كرده را به خامه بیفزائید و هم بزنید تا شكلات حل شود. حالا كرم گاناش را به ظرف بزرگتری منتقل كنید، رویش را بپوشانید و پس از خنك شدن، در یخچال نگه‌دارید تا سفت شود. سپس آن را با همزن برقی بزنید تا قدری رنگش روشن شود و بعد مصرف كنید.

 

برچسب ها: كاپ كيك، كاپ كيك كرم‌دار با پشمك، كاپ كيك كرم‌دار، كاپ كيك با پشمك، طرز تهيه کاپ کيک، دستور پخت کاپ کیک با پشمک، طرز تهیه انواع شیرینی تعداد بازديد: 1129 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز