Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:59

3
آبان
تزئين كيك با حاشيه‌ی چين‌دار

تزئين كيك با حاشيه‌ی چين‌دار

طرز تهیه تزئين كيك با حاشيه‌ی چين‌دار

تزئين كيك با حاشيه‌ی چين‌دار

 

 

مواد لازم:

 

كیك كره‌ای یا كیك میوه‌ی خشك به قطر 20 سانتیمتر ......................1 عدد

كرم كره‌ای ..............................................................................حدود 200 گرم

مارمالاد زردآلو..........................................................................حدود 60 گرم

خمیر مارسپیان.......................................................................حدود 250 گرم

خمیر فوندانت.........................................................................حدود 500 گرم

رنگ خوراكی به دلخواه..............................................................به میزان لازم

 

 

روش تهیه

 

كیك را مطابق دستور بپزید و بعد از خنك شدن، از قالب درآورید و روی پنجره‌ی سیمی بگذارید. رویش را بپوشانید و یك شب به همان حالت نگه دارید. آن‌گاه رو و اطراف كیك را، كرم كره‌ای بمالید. خمیر مارسپیان را در سطحی كه پودر شكر پاشیده‌اید، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید، آن را دور وردنه بپیچید و روی كیك بیندازید. اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و رویش مارمالاد زردآلو بمالید. حالا 300 گرم از خمیر فوندانت را به رنگ دلخواه‌ خود درآورید و حدود 200 گرم از آن را سفید نگه دارید.

اكنون خمیر رنگ‌شده را در سطح پودر شكر پاشیده، به ضخامت 2 میلیمتر باز كنید، دور وردنه بپیچید و روی كیك پهن كنید. اضافی‌های خمیر را بگیرید و اطرافش را صاف و مرتب كنید. حال كیك را روی دیس مورد نظر قرار دهید. خمیر سفیدرنگ فوندانت را در سطح پودر شكر پاشیده، به ضخامت یك میلیمتر باز كنید و با برشگر مخصوص و یا برشگر دالبری شكل، دایره‌هائی از آن ببرید. سپس دایره‌های كوچكی به قطر تقریبی 2 سانتیمتر، از وسط دایره‌های بزرگ‌تر درآورید. محیط بزرگ دایره‌های توخالی را به كمك خلال چوبی و یا وسیله‌ی مخصوص نازك كنید تا به حالت چین‌خورده درآید. اینك یك طرف آن‌ها را برش دهید تا به شكل نوار چین‌خورده به نظر برسند. این نوارهای خوراكی را، مطابق شكل به دیواره‌ی كیك بچسبانید و برای این كار، از قلم‌موی نمناك استفاده كنید. سپس همین نوارها را با خمیر زرد رنگ نیز بسازید و روی نوار سفید بچسبانیدو محل اتصال نوار به بدنه‌ی كیك را با نقطه‌هائی از آیسینگ رویال یا توپ‌هایی از خمیر زرد رنگ بپوشانید تا كیك زیباتر شود. برای تزئین روی كیك نیز، از گل‌های دست ساخت خود، از خمیر فوندانت بهره بگیرید.

روش تهیه‌ی كرم كره‌ای: 100 گرم كره‌ی سرد و خردكرده را با همزن برقی بزنید و كم‌كم 150 گرم شیرعسلی را به آن بیفزائید. دقت كنید سرعت همزن كم باشد و هر بار مقدار كمی شیرعسلی به كره اضافه كنید تا كرم شل نشود!

روش تهیه‌ی خمیر فوندانت: 5/3 قاشق سوپخوری آب را در كاسه‌ی كوچكی بریزید، 3 قاشق چایخوری پودر ژلاتین رویش بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه 2 قاشق سوپخوری گلوكز (بادكا) و 2 قاشق چایخوری گلیسیرین به ژلاتین حل‌كرده بیفزائید و مخلوط كنید. سپس این مایه را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا قدری خنك شود. حال 480 گرم پودر شكر الك كرده را در كاسه‌ی‌ مناسبی بریزید و مایه‌ی فراهم‌كرده را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسب و یكدستی به دست آید.

روش تهیه‌ی آیسینگ رویال: یك عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و كم‌كم 75 گرم پودر شكر الك‌كرده را به آن بیفزائید و هم‌زدن را به طور پیوسته ادامه دهید تا كرم صاف و یكدستی حاصل شود.

یادآوری: برای تهیه‌ی كیك میوه‌ی خشك، به شماره‌ی 56 نشریه مراجعه كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، تزئين كيك با حاشيه‌ی چين‌دار تعداد بازديد: 625 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز