Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:18

1
آبان
مربای پوست پرتقال به شكل گل رز

مربای پوست پرتقال به شكل گل رز

طرز تهیه مربای پوست پرتقال به شكل گل رز

مربای پوست پرتقال به شكل گل رز

 

 

مواد لازم

 

پرتقال.....................................................5 عدد با پوست سالم و خوشرنگ

شكر ....................................................2 برابر وزن پوست پرتقال

آب لیموترش برای هر نیم‌كیلوگرم شكر........2 قاشق سوپخوری

آب جوش جهت مربا ...............................1 پیمانه

 

 

روش تهیه

 

پرتقال‌ها را بشوئید و خشك كنید و با چاقوی تیزی، مانند پوست گرفتن سیب، پرتقال را پوست بگیرید، طوری كه پاره نشود. (حالا هر پوست پرتقال را دور خود بپیچید تا به شكل گل رز در آید و با نخ كوك، به شكل + دور پوست بپیچید تا باز نشود. قابلمه‌ی مناسبی را از آب پر كنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن، پوست‌ها را داخل آن قرار دهید و حدود 10- 15 دقیقه بجوشانید. حالا آن را آبكش كنید. اكنون گل‌های پرتقال را كنار بگذارید. قابلمه را بشوئید و دوباره از آب پر سازید و بجوشانید. بعد از جوش آمدن، گل‌های پرتقال را داخل آب جوش قرار دهید و بار دیگر حدود 10-15 بجوشانید.

این كار را 3-4 مرتبه تكرار كنید. تا تلخی پوست پرتقال‌ها گرفته شود و بپزد. اینك گوشه‌ای از پوست را به آرامی جدا سازید و امتحان كنید كه تلخی پوست پرتقال گرفته شده باشد. البته كمی تلخی خوشایند لازم است تا مربا بدون طعم و مزه نشود. آب جوش و شكر را داخل ظرف مناسبی بریزید و پیوسته هم بزنید تا شكر حل شود. گل‌های تلخی پس داده را داخل شربت بچینید تا همراه شربت بپزند (یعنی شربت را به خود جذب كنند. اگر شربت به روی گل‌ها نمی‌رسد، آن‌ها را  زیر و رو كنید تا كاملاً پوست‌ها، شربت را با حرارت ملایم به خود بكشند و شفاف و خوش‌رنگ شوند.

زمانی كه گل‌ها براق شد و شربت قوام آمد، آب لیموترش را داخل شربت بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید و گل‌ها را زیر و رو كنید. بعد از یكی دو جوش، از روی حرارت بردارید و صبر كنید تا كاملاً خنك شود. سپس آن‌ها را در دو بطری دهان‌گشاد مربا بچینید، درِ بطری‌ها را ببندید و در یخچال نگه دارید. هنگام مصرف، گل‌ها را بیرون آورید، نخ آن‌ها را باز كنید و نوش‌جان نمائید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، مربای پوست پرتقال تعداد بازديد: 1639 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز