Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:42

23
بهمن
كيك بابانوئل

كيك بابانوئل

طرز تهیه كيك بابانوئل

كیك بابانوئل

 

 

 

مواد لازم:

 

كیك اسفنجی................................1 عدد

خامه فرم گرفته .........................500 گرم

رنگ خوراكی.............................قرمز ، زرد ، سبز

نقل های رنگی.........................به شكل های گوناگون

عروسك های گل چینی كوچك

شكلات تخته ای.........................50 گرم

شكلات چیپسی و یك عدد شكلات مربع

كاغذ روغنی ..........................به ابعاد 30 در 40

 

كیك اسفجی را آهسته روی یك كاغذ روغنی بزرگ قرار دهید تا در پایان كار براحتی جابجا شود.

الگوی تصویری بابا نوئل را روی كیك فیكس نمائید. با چاقو روی آن طرح را منتقل كنید و با یك چاقوی تیز دور تا دور كیك را برش بزنید. اجزای داخلی تصویر را نیز بصورت فرضی با چاقو مشخص نمائید.

 حالا خامه ها را به ترتیب رنگهایی كه در تصویر ملاحظه می نمائید روی كیك منتقل كنید. ابتدا رنگ صورت و دستها را درست كنید ، برای اینكار چند قطره رنگ زرد را با یك قطره رنگ قرمز داخل خامه فرم گرفته بریزد و هم بزنید سپس روی قسمتهای بدن منتقل نمائید. در این مرحله رنگ سفید ریش‌ها و كرك لباس را بگذارید. رنگ بعدی سبز می باشد كه برای درست كردن بقچه هدایای بابانوئل باید به خامه رنگ سبز بزنید ، تهیه این كیك بسیار ساده می‌باشد فقط باید كمی دقت داشته باشید.

حالا نوبت رنگ قرمز لباس است كه با یك چاقو می توانید ظرافتهای اطراف لباس را نیز خامه قرمز بگذارید. رنگ زرد را نیز درست كنید و برای موها و كرك پایین پالتو بگذارید.تا اینجا كارتان بسیار عالیست. در مرحله بعد یك عدد كاكائوی مربع برای سگك كمربند بگذارید و دو عدد شكلات چیپسی را برای چشم‌های بابا نوئلتان بگذارید.

شكلات تخته ای را از ابتدای كارتان داخل یك پیاله پیركس بگذارید وروی بخار كتری قرار دهید هنگامی كه نرم شد آنرا هم زده و داخل سرنگ وكیوم بریزید و در قسمتهایی كه باید كمی واضح تر ونمایان جلوه كند خطوطی را تصویر كنید ، مانند دستها ، صورت ، بقچه و موها.

از شكلات باقیمانده با یك قاشق كوچك كمربند بابانوئل را درست كنیدو بعد چكمه هایش را نیز كاكائویی كنید.

حالا كار ما به پایان رسیده فقط چند عدد عروسك گل چینی در دستان بابا نوئل و چند عدد روی بقچه قرار دهید تا سمبل هدایای ویژه كریسمس برای كودكان باشد.

كیك را باید آهسته در ظرف دلخواهتان منتقل كنید ، من برای این كار از یك مقوای ضخیم ماكت سازی،   اسمارتیز و شكوفه های نقل برای تزئین اطراف استفاده كردم ، شما نیز به سلیقه خودتان اطراف بابانوئل، المانهای ویژه كریسمس را قرار دهید .

 

مواد لازم:

 

تخم مرغ      11 عدد

شكر      200 گرم

آرد      300 گرم

روغن مایع      50 میلی لیتر

بیكینگ پودر      یك قاشق چایخوری

وانیل     یك چهارم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه كیك اسفنجی:

 

زرده‌ی تخم مرغ‌ها را از سفیده‌ها جدا نمائید. زرده‌ها را با شكر و وانیل بمدت 15 دقیقه با همزن بزنید، سفیده‌ها را نیز جدا‌گانه با همزن بزنید تا فرم بگیرند در این هنگام روغن را به زرده ها اضافه نموده و پس از تركیب آن سفیده‌ها را به زرده ها افزوده و آرد و بیكینگ پودر الك شده را آهسته به مواد بیفزائید. كف قالب كیكی به ابعاد 30 در 40 را چرب و آرد پاشی نموده و كاغذ روغنی بیندازید. مجددا آن را چرب نموده و مایع كیك را داخل آن می ریزیم و درطبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد ، (350 درجه فارنهایت) به مدت 35 دقیقه قرار دهید، پس از گذشت این زمان كیك را بمدت 12 ساعت كنار و بعد برای تزئین استفاده كنید.

 

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، كيك بابانوئل تعداد بازديد: 1125 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز