Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:14

18
بهمن
كــيــك كـلـبـــه (هديه نوروز براي كودكان)

كــيــك كـلـبـــه  (هديه نوروز براي كودكان)

طرز تهیه كــيــك كـلـبـــه

كــيــك كـلـبـــه  

 

 

مواد لازم:

 

تخم مرغ....................11 عدد

شكر .......................200 گرم

آب‌جوش......................4 قاشق سوپخوری

آرد.............................300 گرم

بیكینگ پودر................یك قاشق چایخوری

وانیل .......................یك چهارم قاشق چایخوری

 

روش تهیه‌ كیك اسفنجی:

زرده‌ها را از سفیده جدا كرده، زرده‌ها را با شكر و وانیل با همزن برقی پس از چند دقیقه آب جوش را بیفزایید و به همزدن ادامه دهید تا زرده‌ها كاملاً كشدار روشن شود بزنید. سفیده‌ها را نیز جدا گانه با همزن بزنید تا سفت و سفید شود بطوریكه اگر ظرف را برگردانید از ظرف نریزد اكنون سفیده‌ها را به زرده‌ها اضافه كنید و به آرامی با لیسك مخلوط كنید، آرد و بیكینگ پودر الك‌شده را آهسته به مواد بیفزایید و فقط در حد مخلوط‌شدن هم بزنید كف قالب كیك به ابعاد 30 در 40 سانتی‌متر را كاغذ روغنی انداخته و مایه كیك را داخل آن بریزید و درطبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد، (350 فارنهایت) به مدت 25-30 دقیقه قرار دهید در این فاصله به هیچ وجه در فر را باز نكنید. پس از آن كیك را به مدت 12 ساعت كنار بگذارید و بعد تزئین كنید.

 

 

مواد لازم:

 

كیك اسفنجی...............................................1 عدد به ابعاد 30×40

خامه فرم‌گرفته...........................................600 گرم

رنگ خوراكی..............................................قرمز، زرد، سبز

نقل‌های رنگی (به شكل‌های گوناگون)...........به میزان لازم

اكلیل خوراكی و ترافل رنگی.........................به میزان لازم

عروسك گل چینی به شكل خرس و چند عدد زنبور    

شكلات تخته ای.......................................30 گرم

چوب شور ..............................................2 بسته

 

روش تزئین كیك:

كیك اسفنجی را آهسته روی میز كارتان برگردانید و به پنج قسمت مساوی به ابعاد 12در 20 سانتی متر برش بزنید.  برش‌های مستطیل را روی سینی كارتان بگذارید و لابه لای مستطیل‌ها را مقداری كمپوت آناناس و خامه بمالید و  سپس برش‌های نازك موز و گردوی ریز شده را بریزید. همین كار را به ترتیب انجام دهید تا ردیف مستطیل‌ها روی هم قرار گیرد. در پایان، ازكنار یكی از مستطیل‌ها دو برش به عرض 3 سانتی متر ببرید و روی هم قرار دهید تا تیزی بالای كلبه درست شود؛ سپس با یك چاقوی اره‌ای، نوك كلبه را به شكل مثلث درآورید و پس از آنكه اطراف كلبه را با چاقو صاف و مرتب نمودید روی تمام كلبه را خامه بزنید و داخل یخچال قرار دهید. 

پس از نیم ساعت مجدداً روی كلبه را خامه بزنید و با كاردك و مقداری آب خامه روی كلبه را صاف كنید. پس از آن چوب‌ شورها را به ترتیب و منظم روی تیزی مثلث بالای كلبه بچینید تا حالت چوب‌های روی كلبه‌های جنگلی را ایجاد كند. سپس از همین چوب شورها نصف كرده و درب كلبه را بسازید و سپس از خرده‌های چوب‌ها یك پنجره در ضلع دیگر بسازید.

یك عدد بیسكویت حلقه‌ای را نصف كرده و بالای درب كلبه قرار دهید تا پنجره اتاق شیروانی را القا كند. یك تكه شوكو رول را نصف كرده و بالای كلبه برای دودكش قرار دهید و یك زنگوله در جلوی كلبه نصب كنید.

شكلات تخته‌ای را از ابتدای كارتان داخل یك ظرف پیركس بگذارید وروی بخار كتری قرار دهید. هنگامی كه نرم شد آن را هم زده و داخل سرنگ وكیوم بریزید و در قسمت‌هایی كه باید كمی واضح تر ونمایان جلوه كند، خطوطی را تصویر كنید؛ مثلا روی كلبه را مانند تصویر به شكل آجر‌های سنگی تقسیم نمایید.

تقریبا كلبه شما شكل گرفته است و حالا باید اطراف كلبه را نیز تزئین كنید تا جلوه كلبه شما بیشتر باشد.

مقداری خامه را با رنگ سبز خوراكی تركیب نموده، در كنار كلبه باغچه‌ای كوچك درست كنید و چند عدد نقل به شكل گل و یك درخت نخل پلاستیكی را روی آن قرار دهید.

مقداری خامه را با رنگ زرد و قرمز تركیب كرده و به شكل جاده ای در جلوی كلبه تصویر نمایید. در اطراف جاده سنگ‌های شكلاتی بچینید و روی جاده ترافل قهوه ای بپاشید.

مقداری خامه سفید را داخل قیف ریخته و به صورت گل با فرم‌های دلخواه خودتان بقیه زمین اطراف كلبه را پر كنید و ترافل‌های رنگی را روی خامه‌ها بپاشید. چند عدد نقل به شكل گل و برگ را روی خامه‌ها بگذارید و در پایان كار برای تكمیل زیبایی كارتان یك مجسمه یا عروسك در جلوی كلبه قرار دهید. تزئین كلبه بسیار ساده و لذتبخش است، توصیه می‌كنم شما عزیز خواننده حتما آن را تجربه كنید.

( خسته نباشید)

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، كــيــك كـلـبـــه تعداد بازديد: 1423 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز