Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:30

23
آبان
لازانیای کدو حلوایی + طرزتهیه

لازانیای کدو حلوایی + طرزتهیه

فصل کدوحلوایی که می‌رسد، ایده‌های مختلفی برای غذا درست کردن با آن به ذهن می‌رسد. کدوحلوایی از آن دسته خوراکی‌هایی است که تنوع خوبی به مزه غذا‌ها می‌دهد. اگر همیشه لازانیای کلاسیک می‌خورید، این بار لازانیای کدوحلوایی را امتحان کنید.

فصل کدوحلوایی که می رسد، ایده های مختلفی برای غذا درست کردن با آن به ذهن می رسد. کدوحلوایی از آن دسته خوراکی هایی است که غذا درست کردن با آن بسیار راحت است و تنوع خوبی به مزه غذاها می دهد. اگر همیشه لازانیای کلاسیک می خورید، این بار لازانیای کدوحلوایی را امتحان کنید.

 مواد لازم:

1 عدد کدوحلوایی ریز یا کدو گردویی

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری نمک

نیم قاشق چایخوری فلفل سیاه، تازه آسیاب شده

1 قوطی سس اسپاگتی

1 بسته نودل لازانیا

3 فنجان پنیر ایتالیایی

ربع فنجان ریحان تازه

دستور تهیه:

فر را بگذارید در دمای 375 درجه داغ شود. با چنگال کدوحلوایی یا کدو گردویی را سوراخ کنید و داخل فویل پیچیده و نیم ساعت در فر بپزید تا نرم شود. سپس آن را از فر درآورده و بگذارید سرد شود.

با چاقوی تیزی آن را از طول دو نیم کنید و دانه هایش را جدا کنید. حالا هر دو نیمه را در ظرف فر گذاشته و بیست دقیقه دیگر در فر بپزید.

سپس نیمه ها را از فر درآورید و با قاشق داخل آنها را خالی کنید. از گوشت کدوحلوایی به عنوان مواد لازم برای غذای دیگری استفاده کنید و آن را دور نریزید.

داخل این دو نیمه روغن زیتون بچکانید و رویش نمک و فلفل بپاشید.

با قاشق کمی سس اسپاگتی داخل هر نیمه بریزید. روی آن نودل لازانیا بریزید (نودل ها را کمی خرد کنید)، سس بیشتری بریزید و یک لایه نازل از پنیر رویش بگذارید. چند لایه از این مواد بریزید تا کل هر نیمه پر شود.

حالا نیمه ها را دوباره در ظرف فر بگذارید و رویش فویل بکشید. نیم ساعت در فر بپزید و سپس فویل آن را درآورده و 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید تا پنیر روی آن حباب بزند و کمی قهوه ای شود.

قبل از سرو کردن آن را با ریحان تزئین کنید و اگر لازم بود، نمک و فلفل بپاشید.

برچسب ها: لازانیا، غذاهای بین الملل، کدوحلوایی، آشپزی با ماکروویو، غذاهای پاییزی، لازانیای کدو حلوایی، غذاهای متنوع با کدو حلوایی تعداد بازديد: 545 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز