Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:07

29
مرداد
اسموتی آلبالو؛ یک نوشیدنی جذاب تابستانی

اسموتی آلبالو؛ یک نوشیدنی جذاب تابستانی

اسموتی آلبالو یکی از نوشیدنی‌های خنک تابستانی است که در کنار ظاهر دلفریب خود، طعم بی‌نظیری هم دارد. برای درست کردن این اسموتی کافیست آلبالو فریز شده، ماست و موز را در اختیار داشته باشید.

اسموتی آلبالو یک اسموتی تابستانی است که مانند  اسموتی هلو و توت فرنگی و هندوانه و ... یک نوشیدنی با طعم بی‌نظیر برای روزهای گرم و داغ تابستان به حساب می‌آید. این اسموتی خوشمزه و خوش‌رنگ به خاطر طعم ملس و فوق‌العاده‌اش، طرفداران بسیار زیادی دارد و البته درست کردن آن نیز فقط ۵ دقیقه زمان می‌برد. در این مطلب به طرز تهیه اسموتی خوش‌طعم آلبالو می‌پردازیم و در نهایت اشاره‌ای به خواص آن خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.


اسموتی آلبالو

مواد لازم
آلبالو یخ‌زده یک و نیم فنجان
آب آلبالو، آب سیب یا آب انگور سفید یک و نیم فنجان
موز یک عدد
ماست وانیلی یا ماست یونانی ۳/۴ فنجان
آلبالو تازه و برگ نعنا برای تزئین  به مقدار لازم

 

دستور تهیه

اول از همه آلبالوها را شسته و هسته آن را بیرون بیاورید.

سپس آب میوه‌ها، موز، آلبالو و ماست را در مخلوط‌کن ریخته و آن‌ها را تا زمانی که به غلظتی مناسب برسند مخلوط کنید.

اسموتی آماده شده را داخل لیوان بریزید و در صورت دلخواه با آلبالوی تازه و برگ‌های نعنا آن را تزئین کنید.

نکات

برای بالا بردن ارزش غذایی این نوشیدنی، می‌توانید از گزینه‌هایی مانند اسفناج، پودر پروتئین، دانه چیا و تخم کتان در ترکیب آن استفاده کنید. همچنین اگر به ماست وانیلی دسترسی ندارید، از ماست ساده غلیظ استفاده کنید و کمی به آن عصاره وانیل بیافزایید.
 

طرز تهیه اسموتی آلبالو ؛ یک اسموتی خنک تابستانی

 
 

مختصری بر خواص آلبالو

امروزه خواص البالو بر کسی پوشیده نیست و این میوه لیست کاملی از خواص مفید برای سلامتی را داراست. این میوه خوشمزه نه تنها به درمان آرتریت (التهاب مفاصل) کمک می‌کنند، بلکه به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید و حافظه خود را بهبود بخشید. علاوه بر این، این میوه به کاهش خطر ابتلا به  بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ کمک کرده و می‌تواند در کاهش فشار خون و کنترل  دیابت نیز نقش موثری داشته باشد. صرف نظر از کم کالری بودن این میوه، آلبالو حاوی فیبر است و فیبر موجود در آن باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.
 

سخن پایانی

در یک روز گرم تابستانی هیچ چیزی بهتر از یک نوشیدنی ملس و خنک تابستانی نمی‌تواند به شما کمک کند تا خستگی را از تن خود بیرون کنید. در این مطلب دستور تهیه اسموتی آلبالویی لذیذی ارائه شد که مطمئنا با نوشیدن آن در روزهای گرم تابستانی، سرحال و پرانرژی خواهید شد.
 
 

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: نوشیدنی های تابستانی، خواص آلبالو، آلبالو، اسموتی، طرز تهیه اسموتی آلبالو تعداد بازديد: 486 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز