Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:07

15
اردیبهشت
نان بربری

نان بربری

برای گرفتن نتیجه بهتر، هر نان را جداگانه بپزید.

تحریریه دنیای تغذیه

 

 

 

 

مواد لازم برای تهیه 3 عدد نان

مایه‌خمیر                                                          10 گرم                                  0 كیلوكالری

شكر                                                               یك‌دوم قاشق چایخوری             10 كیلوكالری

آرد سفید                                                        60 گرم                                    200 كیلوكالری

آرد نان                                                           435 گرم                                   1500 كیلوكالری

نمك                                                             یك‌و یك‌دوم قاشق چایخوری         0 كیلوكالری

روغن زیتون                                                   یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)       720 كیلوكالری

تخم‌مرغ همزده (با دو قاشق چایخوری آب)         1 عدد                                        80  كیلوكالری

كنجد (برای پاشیدن روی نان)                          به میزان لازم    

روش تهیه نان بربری

مایه‌خمیر، شكر و 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه) آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید و خوب مخلوط كنید. كمی از آرد را به آن بیفزایید و هم بزنید تا خمیر شود. خمیر حاصل را 10 دقیقه یا تا زمانی كه حباب‌ها در سطح آن پدیدار شود در محیط آشپزخانه قرار دهید.

هر دو آرد باقیمانده و نمك را در كاسه‌ بزرگی بریزید و وسط آن را گود كنید و مایه‌خمیر، روغن زیتون و 1 پیمانه (250 میلی‌لیتر) آب گرم را به آن اضافه كنید و هم بزنید تا خمیر شود. خمیر حاصل را روی سطح آرد پاشیده، 10-5 دقیقه ورز دهید.

حالا خمیر را به شكل توپی در آورید و در كاسه بزرگی كه چرب كرده‌اید قرار دهید. روی ظرف را با سلفون یا پارچه مرطوب بپوشانید و آن را برای یك ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا حجمش دو برابر شود. اكنون خمیر را به سه قسمت تقسیم نمایید. هر قسمت را برای 2 دقیقه ورز دهید و هر كدام را به شكل توپ در آورید و در سینی قرار دهید.

روی خمیرها را با سلفون بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید. هر قسمت از خمیر را با وردنه به شكل مستطیل‌های 35×15 سانتیمتری در آورید و روی آنها را با پارچه مرطوب بپوشانید و 20 دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید.

روی خمیر را با انگشت حفره‌هایی ایجاد نمایید و با قلم‌مو، تخم‌مرغ روی آن بمالید و كنجد بپاشید. فر را از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم نمایید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، هر نان را جداگانه بپزید. یك سینی فر را برای 2 دقیقه در فر قرار دهید تا داغ شود. سپس از فر خارج كنید و كمی آرد كف آن بپاشید. حالا یك خمیر را در سینی داغ قرار دهید و 12-10 دقیقه بپزید تا طلایی رنگ شود و پف كند. اكنون نان را در پارچه مرطوب بپیچید و كنار بگذارید تا خنك شود. در این هنگام، دو خمیر باقیمانده را به همین ترتیب بپزید.

 

برچسب ها: نان، آموزش نان، نان بربری، تهیه نان بربری، بربری، مواد لازم نان، آشپزی با کنجد تعداد بازديد: 940 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز