Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:03

25
آذر
خورش مرغ و آلو

خورش مرغ و آلو

آلو میوه‌ای است که دارای انواع مختلف مانند آلوی‌ زرد و سیاه و طلایی و آلو بخارا می‌باشد. بسیاری از افراد از آلو در غذاهای‌شان و یا از آن در انواع مربا‌‌ها و یا کیک‌‌ها استفاده می‌‌کنند

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

مواد لازم 

مرغ                     1 كیلوگرم                   1060 كیلوكالری 

نمك                     به میزان لازم                0 كیلوكالری 

پیاز درسته            3 عدد كوچك                35 كیلوكالری 

آلو خشك              250 گرم                     800 كیلوكالری 

لپه                      150 گرم                      450 كیلوكالری 

عسل                  3 قاشق سوپخوری        120 كیلوكالری 

زعفران آبكرده       2 قاشق سوپخوری         0 كیلوكالری 

دارچین                1 قاشق چایخوری          0 كیلوكالری  

روش تهیه 

در قابلمه مناسبی مرغ ، نمك و پیاز را بریزید و آب را اضافه كنید. حالا درِ قابلمه را ببندید و حرارت را كم كنید تا مرغ، قدری بپزد. اینك آلو و لپه خیسانده را به آن بیفزایید و بگذارید بپزد. در نهایت عسل، زعفران و دارچین را افزوده و پس از چند دقیقه جوشیدن، خورش را در ظرف مناسبی بكشید.  

خواص خورش مرغ و آلو 

موژان زرگرزاده، زير نظر دكتر احمدرضا درستی   

خواص آلو  

آلو میوه‌ای است که دارای انواع مختلف مانند آلوی‌ زرد و سیاه و طلایی و آلو بخارا می‌باشد.  بسیاری از افراد از آلو در غذاهای‌شان و یا از آن در انواع مربا‌‌ها و یا کیک‌‌ها استفاده می‌‌کنند و بعضی افراد هم آلو را بصورت خشک مصرف می‌کنند. مصرف آلو برای افرادی که دارای یبوست و یا بواسیر می‌‌باشند، بسیار مفید و کارآمد می‌‌باشد، زیرا این میوه دارای مقادیر قابل توجهی فیبر است که فیبر موجود در آن برای کنترل قندخون نیز مفید می‌‌باشد. همچنین آلو دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم و مقدار خیلی کمی سدیم می‌باشد و به همین دلیل مصرف این میوه می‌تواند به کنترل فشارخون کمک کند. آلو همچنین سرشار از آهن و سایر مواد معدنی و انواع ویتامین‌‌ها مانند ویتا‌مین‌های A و C می‌باشد. همچنین آلو ضد تب و تهوع و سردرد نیز می‌‌باشد. 

همچنین آلو در حفظ سلامتی کبد بسیار موثر است و باعث سم‌زدایی از سیستم گوارشی نیز می‌‌شود. خوردن آلو در مبارزه با عفونت و تب‌های روده‌ای بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای افرادی که علاقه دارند وزن خود را کاهش دهند، مصرف آلو را تو‌صیه می‌‌کنیم، زیرا آلو گرسنگی را به تاخیر می‌‌اندازد و همچنین حرکات روده را افزایش می‌‌دهد که این خود برای دفع چربی بسیار خوب و کارآمد می‌‌باشد. 

خواص دارچین  

دارچین از جمله ادویه‌هایی می‌‌باشد که خواص دارویی بسیار بالایی دارد. این ادویه را از پوست درخت دارچین به دست می‌آورند و از آن در انواع غذا‌‌ها و بخصوص دسر‌‌ها استفاده می‌کنند.  دارچین، حاوی  مقداری کلسیم، آهن،  فیبر و  ویتامین‌های C و k و منگنز است. مصرف دارچین برای افرادی که دارای فشارخون بالا هستند توصیه می‌‌شود. همچنین مصرف آن برای افرادی که سوء‌‌هاضمه و یا نفخ شدید و یا حالت تهوع دارند مفید می‌‌باشد. مصرف این ادویه برای افرادی که دیابت دارند نیز بسیار کارآمد می‌‌باشد، زیرا بر قندخون تاثیر مثبت دارد.  

خواص عسل 

از گذشته‌های بسیار دور از خواص درمانی و دارویی عسل استفاده می‌‌کردند.  همچنین از عسل برای شیرین کردن بعضی از غذا‌‌ها استفاده می‌‌کنند. عسل حاوی آنتی‌اکسیدان نیز می‌‌باشد و مصرف آن برای افرادی که به بیماری‌های قلبی- عرو‌قی مبتلا هستند مفید می‌‌باشد. همچنین عسل برای سلامت پوست نیز مفید بوده و به داروی ضد پیری معروف می‌‌باشد. مصرف عسل برای افرادی که زخم معده دارند نیز بسیار مفید است. 

 

برچسب ها: خواص آلو، خواص مرغ، خورش مرغ و آلو، روش تهیه خورش مرغ و آلو، خاصیت آلو تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز