Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:50

16
مهر
خوراك‌های رژيمی غذای نوزادان

خوراك‌های رژيمی غذای نوزادان

طرز تهیه خوراك‌های رژيمی غذای نوزادان

خوراك‌های رژيمی غذای نوزادان

 

 

پوره سبزیجات:

بعد از 8 ماهگی شما می‌توانید غذاهای بافت‌دار برای كودك خود تهیه كنید. دستورالعمل‌های موجود در این قسمت نشان خواهند داد كه چقدر آسان و مطمئن می‌توانید غذاهایی را برای نوزادتان تهیه كنید كه اشتها و اشتیاق آنها نیز برای خوردن و جویدن افزایش یابد.

 

نوشیدن از طریق فنجان:

نوشیدن از طریق فنجان امتیازات بی‌شماری برای فرزند شما به‌ویژه در سال‌های اول زندگی نوزاد دارد، به طور مثال شما از دادن شیر به نوزاد از طریق بطری خلاصی پیدا می‌كنید.

یك فنجان، ظرف نوشیدنی است كه فاقد نوك پستانك می‌باشد، بنابراین باید فنجانی را انتخاب كرد كه دارای لوله و یا نی باشد. در ابتدا باید از 2 قاشق چایخوری مایعات در یك لیوان بسیار كوچك شروع كنید. شما باید فنجان را در نزدیكی لب نوزاد قرار دهید و ذره ذره آن را وارد دهان وی نمایید. معمولاً واكنش بچه‌ها در این هنگام این طور است كه آنها مایع را در دهانشان نگه می‌دارند و سپس چكه چكه از دهانشان پس می‌زنند. نوزادان باید یاد بگیرند كه چگونه دهان خود را ببندند و مایع را فرو ببرند.

به این ترتیب ایستادگی و سماجت صبورانه و پر محبت شما باعث دستیابی به نتیجه مطلوب خواهد شد، بنابراین انتظار نداشته باشید كه نوزاد شما در همان مرحله اول مقدار زیادی مایعات بنوشد، زیرا در گذشته آن را از طریق بطری و شیر دادن از طریق پستان انجام می‌داد. پس زمان زیادی لازم است كه به این روش عادت نماید. هدف این است كه آنچه را كه نوزاد باید انجام دهد یاد بگیرد، بنابراین هدفتان این نباشد كه خیلی سریع نوشیدن از طریق فنجان را جایگزین نوشیدن از طریق بطری نمایید. شما می‌توانید تمرین كنید و به نوزادتان این فرصت را بدهید كه زمان بیشتری برای تمرین كردن داشته باشد.

 

زمانی كه نوزاد شما محدوده وسیعی از غذاهای مختلف را مصرف كند آن زمان، زمان مصرف غذاهای بافت‌دار می‌باشد. در این هنگام سعی نمایید به نوزادتان سبزیجات پخته‌ای كه بصورت له شده درآمده و به سختی به چنگال می‌آید را بدهید. در ابتدا ممكن است نوزاد شما عق بزند و غذا را بالا بیاورد. این یك بازتاب و واكنش در برابر سماجت و ایستادگی شما برای غذا دادن است، اما این مطلب اصلاً اهمیتی ندارد، زیرا نوزاد شما هنوز دندانی برای جویدن ندارد و نمی‌تواند بطور كامل غذا را بجود. در این زمان، به نوزادتان قطعات كوچك بخارپز شده سبزیجات، میوه‌های نرم، گوشت و نان به مقدار بندانگشت بدهید.

 

تمام این دستورالعمل‌ها برای تهیه 1 پیمانه(12 قاشق سوپخوری) پوره می‌باشد.

 

برای لوبیا سبز، نخود فرنگی و مارچوبه:

 

سبزیجات را بخارپز كرده تا نرم و لطیف شوند. سپس آبكشی نمایید. آنگاه سبزیجات را در مخلوط‌‌كن بریزید و پوره كنید. سپس از آن به كودك بدهید. 

 

برای قارچ:

 

20 گرم كره را در یك تابه ذوب نمایید. قارچ‌ را در آن بپزید و هم بزنید تا كمی آب بیندازد و نرم و لطیف شود.

اكنون قارچ را در مخلوط‌كن بریزید تا بصورت پوره درآید. سپس از آن به كودك بدهید.

 

برای كلم:

كلم را در یك قابلمه بریزید. سپس آب و عصاره را به آن بیفزایید، بپزید و خوب هم بزنید تا زمانی كه كلم‌ نرم و لطیف شود. سپس آن را در مخلوط‌كن ریخته مخلوط كنید تا پوره شود. حالا از آن به كودك خود بدهید.

 

برای تره فرنگی:

20 گرم كره را در یك ‌تابه بزرگ ذوب نمایید. سپس به مدت 10 دقیقه بگذارید بپزد تا نرم شود. حالا عصاره را به آن بیفزایید و صبر كنید تا كمی بجوشد. اكنون آن را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید تا بصورت پوره درآید.

نكته: شما می‌توانید مارچوبه را بجوشانید و یا آن را در مایكروویو قرار دهید. همچنین اگر شما مایل بودید می‌توانید با لوبیا سبز و نخود فرنگی نیز این كار را انجام دهید.

 

برای تهیه یك پوره آسان:

 

شما می‌توانید خیلی سریع و آسان یك پوره مناسب برای كودك خود تهیه كنید. این كار را می‌توانید با استفاده از گروه‌های میوه و سبزیجات انجام دهید. ستون اول جدول را بخوانید و مواد تشكیل‌دهنده آن را تهیه كنید. سپس مقدار مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. آنگاه تكنیك آماده‌سازی آن و زمان مورد نیاز برای طبخ را پیدا كنید. برای تهیه غذای له شده شما به مقداری از مایعات هم نیاز دارید.

 

پوره میوه‌ها:

تمام این دستورالعمل‌ها برای تهیه 1 پیمانه (12 قاشق سوپخوری) می‌باشد.

 

 

برای سیب و آلو بخارا:

آلو بخارا و سیب را در یك قابلمه آب بریزید و بگذارید بجوشد. سپس شعله را كم كنید تا آهسته بجوشد. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید سیب و آلو بخارا نرم و لطیف شوند.

سپس آن را در مخلوط‌كن بریزید تا پوره شود. حالا از آن به كودك خود بدهید.

برای بقیه میوه‌ها:

سایر میوه‌ها را در مخلوط‌كن بریزید تا پوره شوند. سپس از آن به كودك خود بدهید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خوراك‌های رژيمی غذای نوزادان تعداد بازديد: 634 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز